خسارات بارش‌های اخیر به راه‌های مواصلاتی استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از خسارات 232 میلیارد ریالی بارش‌های اخیر به راه های مواصلاتی و ابنیه های فنی در دست احداث این استان خبر داد

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني اداره‌ کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر خسارات زیادی به راه‌های استان به‌خصوص راه‌های روستایی ، ابنیه فنی و پل‌ها وارد شده است که بر اساس گزارشات دریافتی تعداد ۴۹ پروژه در دست احداث به نحوی آسیب دیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد : ۲۱۷ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی و ۴۳ کیلومتر راه‌های اصلی و  تعداد ۲۶۵ ابنیه فنی آسیب دیده است.

وی میزان خسارت وارده به زیرسازی را ۱۱۱ هزار میلیون ریال، روسازی ۲۵ هزار میلیون ریال و ابنیه و پل‌ها را ۹۵ هزار میلیون ریال اعلام کرد.

این مقام مسئول بیش‌ترین خسارات را در جاده خمین – الیگودرز به مبلغ ۱۷۵۰۰ میلیون ریال و پس از آن جاده لوزدر بخش کمره ، جاده سکانه بخش کمره خمین جاده خمین – محلات ومحور زیرآب محلات عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: بیش‌ترین خسارت وارده به راه‌های مواصلاتی ، شهرستان خمین با ۵۹ هزار میلیون ریال برآورد شده و به ترتیب  اراک ۳۷ میلیون هزار ریال ،تفرش ۳۶ میلیون هزار ریال، ساوه و زرندیه ۳۴ هزار میلیون ریال ،محلات ۱۹ هزار میلیون ریال، کمیجان ۱۸هزار میلیون ریال، شازند ۱۴ هزار میلیون ریال و فراهان ۱۲ هزار میلیون ریال خسارت دیده‌اند.

 

مطالب رپورتاژ