خودروهای عراقی در جاده های کردستان حادثه آفرینند

iraqi-cars

حوادث رانندگی ناشی از تردد خودروهای عراقی در جاده های کردستان همچنان ادامه دارد سه شنبه هفته گذشته یک نفت کش عراقی باعث تصادف و وقوع آتش سوزی شش خودرو در جاده مریوان – سنندج شد  اما داستان تردد خطرناک نفت کش های عراقی در جاده های کردستان محدود به این بار و امسال نیست و هر بار حادثه روی داده و خسارت های مالی و جانی زیادی را روی دست استان گذاشته و باعث ناامنی در جاده های کردستان شده اند.

نفت کش های عراقی به دلیل عدم شناخت رانندگان آنها از جاده از یک سو و همچنین وضعیت نامناسب جاده های استان کردستان به ویژه مسیر سنندج – مریوان از سوی دیگر به دلیل اصلی وقوع حوادث رانندگی تبدیل شده اند. سه شنبه شب و حدود ساعت ۲۲ به دلیل واژگون شدن یک دستگاه نفت کش عراقی و ریختن مواد سوختی روی جاده شش ماشین تصادف کرده و این تصادفات منجر به آتش سوزی در محل هم می شود.

رئیس پلیس راه استان کردستان با اشاره به جزئیات این حادثه، عنوان کرد: متاسفانه راننده نفت کش که ار مسیر سروآباد به سمن سنندج در حرکت بوده در یکی از پیچ های خطرناک به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو باعث واژگونی آن شده و بعد از واژگونی مواد سوختی داخل نیز در سطح جاده پخش می شود و آتش سوزی رخ می دهد و پنج خودرو دیگری که از دو سمت در حال حرکت بودند نیز دچار حادثه می شوند. بر اساس گزارش رسیده تمامی شش خودرو از جمله خود نفت کش عراقی، یک دستگاه ماک و چهار دستگاه خودرو سواری دیگر دچار آتش سوزی شده و تقریبا به صورت کامل سوختند. خوشبختانه با وجود اینکه حادثه واقعا سنگین بود کسی کشته نشد اما هشت نفر مصدوم و زخمی برجای گذاشت.

تردد نفت کش های عراقی طی چند سال اخیر عامل اصلی وقوع تصادف و همچنین آلودگی محیط زیست در کردستان شده اند و علیرغم اعتراض های صورت گرفته از سوی نهادهای مردمی، پلیس راه و حتی مسئولان دولتی کسی پاسخگو نبوده است.

بیش از دو دهه است که موضوع احداث جاده جدید سنندج – مریوان در دستور کار دولت های مختلف قرار گرفته و هر سال وعده ای جدید برای افتتاح این پروژه مطرح می شود ولی تاکنون این وعده ها عملیاتی نشده است.

مطالب رپورتاژ