داغستان امتیازات ویژه برای صادرات کالاهای ایرانی قائل می‌شود

نماینده جمهوری داغستان در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در بندر امیرآباد وجود دارد به سمت توسعه روابط اقتصادی حرکت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امین علی‌اف در سفر به استان مازندران طی بازدید از توانمندی‌ها و قابلیت‌های بندر امیرآباد، افزود: تاکنون ارتباطات اقتصادی دوجانبه میان دو منطقه داغستان و مازندران ناچیز بوده است اما با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بندر مخاچ قلعه و بندر امیرآباد می‌توان تبادلات اقتصادی دو منطقه را افزایش داد.

وی با بیان این‌که حوضچه‌های بندر امیرآباد همانند ساحل داغستان از عمق مناسبی برخوردار است گفت: افزایش تردد و ترافیک دریایی به‌واسطه این ظرفیت میان دو بندر، به نسبت سایر کشورهای شمالی دریای خزر می‌تواند اتفاق خوبی در مراودات تجاری رقم بزند.

علی‌اف خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد؛ بندری بی‌نظیر در حاشیه دریای خزر است که ظرفیت اسمی ۷.۵ میلیون تن کالا، اسکله رورو ریلی، ظرفیت بالای دریایی، بندری و لجستیکی بر جذابیت‌های اقتصادی آن افزوده است.

نماینده جمهوری داغستان در ایران تأکید کرد: کشورش آمادگی دارد با توجه به ظرفیت بالای تخلیه و بارگیری کالا در بندر ماخاچ قلعه، برای کالاهای ایرانی که به این بندر وارد می‌شود، امتیازات ویژه‌ای را قائل شود.

داغستان یکی از ۸۵ فدراسیون روسیه است که در سواحل غربی دریای خزر واقع است و حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

مطالب رپورتاژ