دبیر کانون کامیون داران: رفتار خودسرانه مورد تایید نیست

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به پیگیری‌ها و اقدام‌های مسئولان در چند روز اخیر برای حل مشکلات صنف کامیون داران تاکید کرد: از این پس هیچگونه رفتار خودسرانه مورد تایید نیست و خواسته‌ها باید در فضای آرام بیان شود.

جمعی از کامیون داران در استان اصفهان و برخی نقاط کشور طی هفته جاری در تجمعاتی خواهان رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند. آنها پایین بودن نرخ کرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه، گرانی قطعات یدکی و نبود عدالت در توزیع بار در بنادر و مجتمع‌های بزرگ تولیدی را از مهمترین مشکلات صنفی خود اعلام کردند.

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: با اطلاع رسانی گسترده‌ای که از مشکلات صنف کامیون‌داران در چند روز اخیر در کشور صورت گرفت، مسئولان صدای فعالان این صنف را شنیدند و در تلاشند تا این مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه فعالان این صنف باید خواسته های خود را در فضای آرام و بدور از هرگونه تنش یا خسارت بیان کنند، یادآوری کرد: در چند روز اخیر شاهد بودیم که جمع محدودی از کامیون‌داران اقدام به رفتارهای خودسرانه از جمله ممانعت از فعالیت هم‌صنفان خود کردند که این کار منجر به ایجاد خسارت به اعتبار خودشان می شود.

کریمی تصریح کرد: فعالان صنف کامیون داران در هفته گذشته صدای خود را به گوش مسئولان رساندند و آنها این ندا را شنیدند اما از امروز هر گونه رفتار خودسرانه، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: مسائل و مشکلات این صنف در سال های اخیر بر روی هم انباشته شده بود و بدون شک حل این مشکلات کار یک روز نیست بلکه نیاز به فرایند و برنامه ریزی دارد.

کریمی با اشاره به وعده مسئولان برای افزایش 20 درصدی نرخ کرایه ها افزود: برخی فعالان صنف، این میزان افزایش را ناکافی می دانند که رایزنی های لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مشکل مربوط به تانکرداران سوخت نیز تا حد زیادی حل شده خاطرنشان کرد: در زمان حاضر مشکل خاصی از نظر سوخت رسانی در استان اصفهان وجود ندارد.

کریمی به گفتگوی اعضای کانون انجمن صنفی کامیون داران اصفهان با رانندگان و دعوت آنها به آرامش برای پیگیری‌های صنفی اشاره و اضافه کرد: جمعی از مسئولان استان نیز در جمع رانندگان حضور یافتند و برای حل مشکلات این صنف، قول مساعد دادند.

حدود 500 هزار راننده کامیون با حدود 380 هزار دستگاه کامیون در کشور فعالیت دارند که از این تعداد حدود 47 هزار راننده با حدود 38 هزار دستگاه در استان اصفهان هستند.

مطالب رپورتاژ