دومین مراسم بهره‌برداری از 243 دستگاه انواع واگن باری، مسافری، خودکشش و لکوموتیو در سال جاری

 

سعید رسولی معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از 243 دستگاه انواع واگن باری، مسافری، خودکشش و لکوموتیو: در شهریورماه امسال از 213 دستگاه انواع واگن باری، مسافری، خودکشش و لکوموتیو رونمایی و بهره‌برداری شد. به عبارتی می توان گفت از ابتدای سال 98 توانسته ایم از 456 دستگاه ناوگان ریلی بهره برداری کرده و وارد خط کنیم.

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل سعید رسولی در مراسم بهره‌برداری از 243 دستگاه انواع واگن باری، مسافری، خودکشش و لوکوموتیو که با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا، معاونین و نمایندگان بخش خصوصی در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از 243 دستگاه انواع واگن ریلی برای دومین بار در سال جاری هستیم که  ۱۰۰ درصد واگن‌های بهره‌برداری شده حاصل عملکرد شرکت‌های داخل است. ورود ناوگان جدید به خط آهن نسبت به سال گذشته رشد 95 درصدی داشته است.

رسولی در ادامه در خصوص تامین منابع برای تولید ناوگان ذکر شده اظهار کرد: از سه بسته حمایتی بازار سرمایه از محل ماده 12 و تبصره 18 قانون بودجه 98 توانستیم نسبت به تامین مالی این پروژه دست یابیم.

مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا از اولین پرداختی از محل قانون رفع موانع تولید بیان کرد: اولین پرداختی از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید به مبلغ 18 میلیارد تومان است که به حساب راه آهن واریز شده است.

رسولی در جمع این وعده را داد که تا پایان سال جاری مراسم دیگری در خصوص بهره برداری مجدد از انواع واگن ساخت داخل خواهیم داشت.

مطالب رپورتاژ