رئیس سازمان ملی بهره وری ایران: روش های ارتقا بهره وری در شرکت راه آهن الگوی مناسبی برای سایر دستگاه های اجرایی است

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: موفقیت روشهای ارتقا بهره وری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران و عزم همه جانبه مدیریت عالی این شرکت الگوی مناسبی برای سایر دستگاه های اجرایی برای ارتقا بهره وری است.
به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، «فاطمه پهلوانی» در آستانه روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف در نشست با معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن افزود: ارائه گزارش کارگروه بهره وری در راه آهن نشان داد، اقدامات دقیق و تکنیکی ارتقا بهره وری در شرکت راه آهن به خوبی در دست اقدام است و تلاش همه جانبه کارکنان و مدیران راه آهن اهمیت بخشی و حساس بودن بهره وری را در شرکت راه آهن نشان می دهد.

به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران رئیس سازمان ملی بهره وری ایران تصریح کرد: با توجه به ارائه این گزارش پیشنهاد کردیم که شرکت راه آهن در روز ۱۱ خرداد ماه سال جاری در سمینار بهره وری که با حضور دستگاهای اجرایی برگزار می شود، دستاوردهای خود را در زمینه ارتقا بهره وری به سایر دستگاههای اجرایی ارائه کند.
وی تصریح کرد: رشد سالیانه بهره وری در برنامه ششم توسعه در بخش حمل و نقل ۲.۱ درصد هدفگذاری شده، اما هم اکنون رشد بهره وری در بخش حمل و نقل به پنج درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که ما شاهد اقدامات مناسب در بخش حمل و نقل حمل نقل در کشور هستیم.
پهلوانی با بیان اینکه بهره‌وری از وظایف لاینفک مدیریت های دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در برنامه ششم توسعه برای رشد ۸ درصد اقتصاد ملی، سهم ۳۵ درصدی از محل بهره وری پیش بینی شده است، اما عملکرد برنامه ششم توسعه در دو سال اول نشان از تاثیر کاهنده آن بر رشد اقتصادی بوده است و باید تلاش کنیم سهم بهره وری را در تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران تصریح کرد: ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه تمام دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرده است که برنامه‌های خود را برای ارتقای بهره‌وری ارائه کنند و ارائه گزارش برخی از دستگاه‌های اجرایی نشان می دهد که در این زمینه اقدامات ارزشمندی را انجام داده اند.
پهلوانی در پایان با اشاره به دستاوردهای ارتقا بهره وری در دستگاههای اجرایی گفت: ۶۵ درصد رشد اقتصادی ژاپن در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ از محل ارتقاء بهره‌وری بوده است در حالی که این کشور هم اکنون با کاهش نیروی اشتغال مواجه شده، اما این آمار حاکی است که بهره وری در رشد اقتصادی کشورهای جهان بسیار تاثیرگذار بوده است.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از اقدامات چهار کارگروه تخصصی بهره وری و از خدمات چهار نفر از کارشناسان شرکت راه آهن در پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در راه‌آهن در سال ۹۸ با اهدای لوح تقدیر قدرانی شد.

مطالب رپورتاژ