راهبر و مديرکل فرودگاه مهرآباد خبر داد: اجرای پروژه بزرگ بازسازی استندهای اپرون غربی مهرآباد در سال ۹۹

راهبر و مديرکل فرودگاه مهرآباد از برنامه ريزي برای انجام پروژه بزرگ بهسازی و بازسازی استندهای اپرون غربی و نيز تکميل بهسازی و نوسازی ساختمان تسهيلاتی تکنيکال بلاک در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآیاد، ابراهیم مرادی با اعلام این خبر عنوان کرد: مهرآباد، موتور محرکه توسعه اقتصادي در پايتخت و نيز پرترددترين فرودگاه در کشور است که با جابهجایی بیش از ۱۴ میلیون مسافر سهم بسزایی در حمل ونقل هوایی دارد.

راهبر فرودگاه مهرآباد در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی سال ۹۸ گفت: در این راستا می توان به انجام بیش از ۱۰ پروژه مهم و تاثیر گذار از جمله ساماندهی غرف تجاری در تمام  ترمینال ها و محوطه بیرونی و بهسازی و نوسازی کف و دیواره ها و فضای تبلیغاتی ترمینال ۶، همچنین تعویض دستگاه های تسمه نقاله های شیب دار در تمام ترمینال ها، نصب ۲ پله برقی در ترمینال ۲، بهسازی و نوسازی استندهای اپرون شرقی، راه اندازی بیش از ۳ ایربریچ و باس لانچ در ترمینال یک، افزایش مساحت بیش از ۲۰۰۰ مترمربع به فضای ترانزیت ترمینال یک و نوسازی و بهسازی سرویس های بهداشتی ترمینال های ۱،۲،۴ و انجام پروژه بهسازی ساختمان ایمنی زمینی و اجرای پروژه گازرسانی به این ساختمان اشاره کرد.

وی همچنین از نصب بیش از ۱۷  گرماتاب سوله خودروهای اطفای حریق و ماشین آلات، احداث نیم طبقه تجاری به مساحت بیش از ۱۷۰۰ مترمربع و همچنین جاده دسترسی نیروی هوایی و سیستم های ناوبری و پروژه ساماندهی و احداث محل دپو خودروهای هندلینگ کننده در ایرساید، بازسازی و نوسازی ساختمان تسهیلات برج مراقبت پرواز  خبر داد. ساخت ۸ طبقه ساختمان تکنیکال بلاک بعد از ۳۰ سال، نصب سیستم سوئیچینگ جدید مهرآباد و بهسازی کابین برج مراقبت پرواز، نوسازی و بهسازی زیرساخت های فرسوده  تاسیساتی در موتورخانه ها، نوسازی زیرساخت های الکتریکال در ایرساید و لندساید از دیگر اقدام های انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مرادی در معرفی برنامه های اداره کل فرودگاه مهرآباد در سال ۹۹ گفت: در این راستا می توان به بهسازی و نوسازی فضای داخلی و نمای ترمینال ۴ و۳، تکمیل لاین بندی مقابل ترمینال ۶ و ۴ و همچنین اصلاح مسیر خروج پارکینگ ترمینال ۴ ، انجام پروژه بزرگ بهسازی و بازسازی استندهای اپرون غربی، تکمیل بهسازی و نوسازی ساختمان تسهیلاتی تکنیکال بلاک، اشاره کرد.

او افزود: علاوه بر این عایق کاری ایستگاه های ایمنی زمینی و ساختمان برق و ایستگاه های پست برق ۱۱ و ۲۹ ، بهسازی و اصلاح سرویس رود، نصب و راه اندازی آسانسورها و پله های برقی ترمینال ۱و۲ ، بهسازی موتورخانه های تاسیساتی ساختمان تکنیکال بلاک و ترمینال ۱، اجرای اتصال پست برق ترمینال ۱ و همچنین خرید، نصب و راه اندازی تابلوهای جدید برای پست های داخلی شبکه برق فرودگاه به منظور افزایش پایداری برق فرودگاه از دیگر برنامه‌های سال آینده به شمار می رود.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن با انجام بیش از ۱۱۴ هزار  نشست و برخاست حدود ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار  مسافر و ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلوگرم بار در فرودگاه بین المللی مهرآباد جابه جا شده است.

مطالب رپورتاژ