راه اندازی ترمینال تمام فصول برای کالاهای وارداتی در بندر انزلی

 مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: راه اندازی ترمینال های تمام فصول در بندر انزلی، ضروری است، با ایجاد این ترمینال ها می توانیم از ظرفیت های بندر انزلی بیشتر بهره گیری کنیم.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا آبایی گفت: با حمایت‌های صورت گرفته شاهد اقدامات خوبی در بندر انزلی بوده‌ایم به گونه‌ای که ۱۰ پست اسکله قدیم و ایجاد پست اسکله‌های جدید توسعه را تا ۲۱ پست اسکله افزایش داده است و در حال حاضر از این تعداد ۱۵ اسکله را آماده بهره‌برداری داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه درصدد هستیم که در هنگام بارندگی از ظرفیت‌های بندرانزلی استفاده کنیم تا بتوانیم ترمینال تمام فصول داشته باشیم، اظهار کرد: این ترمینال‌ها در تمام دنیا راه اندازی شده اند و در حال حاضر در بندر انزلی به عنوان یکی از مباحث اصلی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توان بخش خصوصی و با ایجاد اسکله سرپوشیده، انبارهای مکانیزه و نگهداری غلات راه اندازی شود.

آبایی با تأکید بر لزوم بخش خصوصی در بندر انزلی، گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها توسط دولت انجام شده و در مقابل رو ساخت‌ها باید توسط بخش خصوصی اجرایی شود که این روساخت‌ها همانند سیلوی غلات، مخازن روغن و طرح کارخانه‌های ارزش افزوده در کنار مواد اولیه ورودی برای جذب بار بیشتر در بندر لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه با توجه به استفاده از قوانین مناطق آزاد که بر بندر انزلی نیز حاکم است، سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در این بندر می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته تاکنون ۲۲۵ میلیارد تومان جذب سرمایه بخش خصوصی در بندر داشته‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تصریح کرد: این موافقتنامه سبب شد تا گیلان یکی از مهم‌ترین محورهای آن شناخته شود فعالیت این استان در این اتحادیه سبب می‌شود که بندر انزلی نقش مهمی ایفا کند با توجه ظرفیت‌های موجود برای خدمات صادرات و واردات و تأمین نیازهای کشورهای عضو اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود تالاب و دریا، بندر انزلی همیشه یکی از محورهای گردشگری محسوب شده است، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا محدوده ای از بندر انزلی به عنوان محدوده گردشگری انتخاب شود و در همین زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار برای ایجاد رستوران‌های دریایی، ورزش‌های آبی، مارینا برای پهلوگیری کشتی‌های مسافربری یا شخصی، ایجاد پارکینگ برای نگهداری و بهره گیری از تالاب انزلی هستیم تا شرایطی فراهم شود.

آبایی گفت: موافقتنامه اوراسیا گامی مثبت در راستای توسعه صادرات و واردات است.

مطالب رپورتاژ