رشد ۱۳ درصدی تعداد مسافران دریایی در بنادر مرکز هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ثبت ۵ میلیون نفر مایل سفر دریایی داخلی و بین‌المللی در مسیرهای بین بنادر و جزایر مرکز استان هرمزگان طی ایام نوروز ۹۸ خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در دوره زمانی ۲۰ روزه اجرای طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی، بنادر شهید باهنر و شهید حقانی بندرعباس به‌عنوان مهم‌ترین بنادر مرکز هرمزگان شاهد رشد ۱۳ درصدی تعداد مسافران دریایی بود.

وی افزود: طی این مدت، بیش از ۵ میلیون نفر مایل مسافت طی شده توسط ناوگان دریایی بین بندر شهید باهنر و شارجه امارات و بندر شهید حقانی بندرعباس و جزایر قشم، هرمز و لارک بوده به ثبت رسید که در نوع خود بی‌نظیر است.

به گفته این مقام مسئول، نفر مایل به مسافت طی شده توسط هر مسافر در سفرهای دریایی اطلاق می‌شود که نشان می‌دهد ناوگان دریایی مسافری در یک بازه زمانی چه میزان مسافت را به ازای هر نفر طی کرده است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: در طول یک سفر دریایی از بندر مبدأ تا بندر مقصد عوامل متعددی در ایجاد یک سفر دریایی ایمن و خاطره‌انگیز دخیل هستند که می‌توان به مراکز کنترل ترافیک دریایی، خدمه شناورها، زیرساخت ارتباطی بنادر، ایمنی شناورهای مسافری و… اشاره کرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: به‌تناسب فاصله بندر مبدأ و بندر مقصد (طول سفر دریایی) میزان صرف زمان توسط عوامل یادشده متفاوت خواهد بود که شاخص نفر مایل می‌تواند بیانگر کارایی این عوامل باشد.

 

مطالب رپورتاژ