رشد ۱۵۰ درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: امکان افزایش ظرفیت کالا و محصولات از طریق کانتیتر یخچالی تا ۶۰ هزار TEU در سال در بندر شهید باهنر وجود دارد.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل حمیدرضا محمدحسینی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته افزایش صادرات کالاهای یخچالی رشد ۱۵۰ درصدی داشته است، اظهار داشت: کالاهای نظیر پیاز، سیب زمینی، فلفل سبز، میوه و سایر محصولات زراعی و باغی  با استفاده از کانتینرهای مخصوص مواد یخچالی حمل می شوند.

وی به مزایای حمل و نقل کالا به صورت کانتینر یخچالی اشاره داشت و افزود: محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای عرشه مهمترین مزایای حمل کانتینری است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه در۲  ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ TEUکانتینر در بندر شهید باهنر  تخلیه و بارگیری شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ۶۰ هزار TEU در بندر، این مقدار تا پایان سال جاری رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی محمدحسینی بیان داشت: از ابتدای فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۱۸۰ هزار تن کالای غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که عمدتا میوه و تره بار، لبنیات و مواد پروتئینی (کشورهای حوزه خلیج فارس) صادر شده است.

مطالب رپورتاژ