روز جهانی دریانورد۹/در پیام سازمان بین المللی دریانوردی به مناسبت روز دریانورد تاکید شد؛ رایزنی و همکاری آیمو برای حل مشکلات دریانوردان در زمان شیوع ویروس کرونا

رایزنی و همکاری آیمو برای حل مشکلات دریانورداندر زمان شیوع ویروس کرونا

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در پیامی به مناسبت روز جهانی دریانورد، آورده است: دریانوردان در خط مقدم مبارزه با بیماری همه گیر کووید۱۹ قرار دارند و در حفظ جریان کالاهای حیاتی مانند غذا، دارو و لوازم پزشکی نقش اساسی دارند؛ با این حال، این بحران شرایط کاری دشواری را برای دریانوردان، از جمله عدم قطعیت و مشکلات در مورد دسترسی به بندر، تأمین مجدد نیرو، تغییر خدمه و بازگشت به کشورها سبب شده است.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل در پیام سازمان بین المللی دریانوردی با اشاره به دهمین سالگرد روز جهانی دریانورد در بیست و پنجم ژوئن، تاکید شده است که امسال ، کمپین روز دریانوردان از کشورهای عضو می خواهد که دریانوردان را به عنوان “نیروهای کلیدی” به رسمیت بشناسند و گزینه های لازم برای پشتیبانی، مساعدت و سفر را در اختیار همه نیروهای کلیدی در طول همه گیری ویروس کرونا  قرار دهند.

از اینرو کی تاک لیم؛ دبیرکل آیمو پیام شخصی خود را برای دریانوردان منتشر کرده است و به آنها اطمینان داده است که آیمو مشکلات منحصر به فرد دریانوردان در طول همه گیری ویروس کرونا را درک کرده و در تلاش است تا راه حل هایی را برای آنها پیدا کند.

در این پیام از کشورهای عضو IMO و شرکت های حمل و نقل خواسته شده است تا رویکردهایی عملی در زمینه تغییر خدمه، تأمین مجدد نیرو، تعمیرات ، بررسی و صدور گواهینامه و مجوزهابی دریانوردان اتخاذ کنند.

 بنابر اعلام سازمان بین المللی دریانوردی، کمپین روز جهانی دریانوردان با قدردانی از فداکاری آنها و مسائلی که با آنها رو به رو هستند ، به دریانوردان ادای احترام می کند. بسیاری از دریانوردان ماه ها از خانه دور شده اند و به دلیل محدودیت سفر، از اینکه قادر به بازگشت به خانه خود باشند، اطمینان ندارند.

مطالب رپورتاژ