سرپرست فرودگاه‌های استان هرمزگان خبر داد رايزنی برای راه اندازی پرواز بندرعباس- مسقط/ افزايش پروازها به تهران

سرپرست فرودگاه‌های استان هرمزگان از رايزنی برای راه اندازی پروازهای مسقط و دوحه خبر داد.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل  و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابوذر ضیائی، سرپرست فرودگاه‌های استان هرمزگان، از رايزنی برای افزايش پروازهاي خارجی فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت: اكنون فقط يك پرواز خارجي به دوبي داريم و در تلاشيم تعداد پروازهای خارجي را افزايش دهيم. در اين راستا برای پرواز به مسقط هماهنگی‌هايی با سازمان هواپیمایی کشوری و نيز شركت‌های هواپيمايی انجام داده ايم، اما هنوز نهايي نشده است. برقرای پرواز به دوحه نيز در برنامه كاری ما قرار دارد.

ضيائي با اشاره به پروازهای داخلی گفت: بيشترين تعداد پروازهاي داخلی فرودگاه بندرعباس به تهران است كه در هفته به ۱۴۰ پرواز می رسد. در گذشته پرواز بامدادی به تهران نداشتيم اما در مذاکره با شركت وارش موفق شديم پروازهای بامدادی تهران را نيز راه اندازی كرده و از دو هفته پیش پرواز صبحگاهی شرکت هواپیمایی وارش از بندرعباس به تهران دایر شد. این پرواز ساعت ۶ صبح فرودگاه بندرعباس را به مقصد مهرآباد ترک می کند.

ابوذر ضیائی ادامه داد: با اضافه شدن شرکت های هواپیمایی وارش، ساها و تابان و افزایش تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی سپهران برای اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه بندرعباس، در حال حاضر تعداد نشست و برخاست در این فرودگاه از شنبه تا جمعه افزايش يافته و حدودا ۲۵۰ پرواز در هفته انجام می‌شود.

او با اشاره به افزایش پروازهای فرودگاه بندرعباس در مسیرهای ساری و مشهد گفت: اخیرا تعداد پروازهای مسیر ساری- بندرعباس به ۴ و مشهد- بندرعباس نیز به ۹ سورتی افزایش یافته است.

به گفته ضيايی تحولات يك سال اخير فرودگاه بندرعباس از جمله نصب رادارها و راه‌اندازي پل‌های تلسکوپی تاثير بسيار مثبتي در ارايه خدمات فرودگاه بندرعباس داشته است. ضيائي در اين باره توضيح داد: نصب دو دستگاه پل تلسکوپی باتوجه به شرايط آب و هوايي خاص بندرعباس تاثير خوبي در جا‌به‌جايی مسافران دارد و توانسته‌ايم رضايت مسافران را جلب كنيم.

مطالب رپورتاژ