سه میلیون کالای اساسی از بندرامام(ره) به کشور منتقل شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با هدف تسریع در انتقال کالاهای اساسی مردم نیاز مردم به مبادی مصرف بیش از ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) بارگیری و به مقاصد درون سرزمینی ارسال شد.

به گزارش سایت صنعت حمل و نقل، عادل دریس با اشاره به تخلیه بیش از ۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۴۵۵ تن  انواع کالاهای اساسی در دو ماهه  سال جاری بیان داشت: با هم‌افزایی بین بخشی در روند تسریع خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)، بیش از  ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار تن کالای اساسی از طریق ناوگان جاده ای به سایر نقاط کشور ارسال شده که رشدی ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

دریس، ذرت، کنجاله سویا، شکر، گندم، دانه روغنی و روغن خوراکی را به ترتیب از عمده ترین کالاهای اساسی برشمرد که در این بازه زمانی تخلیه و بارگیری شده‌اند.

وی ادامه داد: در پی استقبال بازرگانان و صاحبان صنایع برای بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری در بندرامام خمینی(ره) روند بارگیری محمولات کانتینری در این مجتمع بندری در دومین ماه سال ۴۰ درصد افزایش یافت.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: در جریان تخلیه و بارگیری ۶ میلیون  و ۱۸۷ هزار و ۷۸۳ تن انواع کالا، بیش از  ۴ میلیون و ٧۵٧ هزار تن کالاهای غیرنفتی و بیش از ١ میلیون و ۴٣٠ هزار تن نیز تخلیه و بارگیری نفتی انجام شد.

مطالب رپورتاژ