سومین نمایشگاه خودرو تهران کم‌فروغ‌تر از دوره‌های گذشته

سومین نمایشگاه خودرو تهران با حضورجمعی از مسئولان وزارت صمت، مدیران شرکت های خودروسازی و فعالان اقتصادی افتتاح شد.

در نمایشگاه خودرو امسال شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و نمایندگان شرکت‌های چینی هن‌تنگ و فوتون و شرکت سیف‌خودرو نماینده شرکت تیسو و تعدادی از شرکت‌های قطعه‌ساز شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار سایت صنعت حمل و نقل، این دوره از نمایشگاه با توجه به تحریم‌های آمریکا و ترک ایران از سوی شرکت‌های خارجی و عدم حضور شرکت‌های واردکننده خودرو و برخی از تولیدکنندگان داخلی نسبت به دوره‌های قبل با استقبال کمتری مواجه شده است. همچنین تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با حضور دراین نمایشگاه محصولات خود را معرفی کردند.

مسئولان یکی از غرفه‌ها در گفتگو با خبرنگار سایت صنعت حمل و نقل علت حضور قطعه‌سازان را دستور وزیر صنعت اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی از هم جدا نیستند حضور قطعه‌سازان باعث آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان و شرکت‌های خودرویی با شرکت‌های قطعه‌ساز است.

سدان و ساینا
شرکت ایران‌خودرو علاوه بر 207 سدان و هاچ‌بک با سقف شیشه‌ای قطعات خودرو را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بود.
همچنین شرکت ساپکو اتاق داخلی سازی شده پژو 301 را در معرض دید قرار داده بود. شرکت ایران‌خودرو دیزل تولیدکننده خوردوهای سنگین و زیرمجموعه ایران‌خودرو نیز تعدادی از کامیون‌های تولیدی خود را در این مجموعه به نمایش گذاشته بود.
شرکت سایپا رقیب اصلی ایران‌خودرو نیز با خودروی ملی «رهام» و ساینای برقی در سومین دوره نمایشگاه حضور داشت.
شرکت زامیاد از زیرمجموعه‌های سایپا خودروی پیکاپ پادرا را به نمایش گذاشته بود.

در سالن دیگر نمایشگاه شرکت عظیم‌خودرو خودروهای شاسی‌بلند فوتون ساوانا و هن‌تنگ‌های X5 و X7 را به نمایش گذاشته بود و شرکت سیف‌خودرو نماینده رسمی شرکت خودروسازی از تیسو مدل‌های T5 و T3 رونمایی کرد.

خودروی دست ساز
از نکات جالب توجه سومین نمایشگاه خودرو ، حضور یک شرکت دست‌ساز خودرو ایرانی با نمونه ساخته شده بود که توجه بازدیدکنندگان را جلب می کرد.
سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران از 18 تا 21 دی ماه در مجموعه شهرآفتاب برگزار می‌شود.

مطالب رپورتاژ