شهردار پایتخت خبر داد: تلاقی محدوده شهرها با خطوط ریلی و نارضایتی عمومی

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه اراضی فوقانی تونل خط آهن تهران – تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران با شرکت راه آهن،بیان کرد: یکی از مشکلات ما با راه آهن تلاقی محدوده شهرها با خطوط ریلی است که تلاش می کنیم نارضایتی عمومی رادر این مناطق پر جمعیت کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل ونقل آنلاین حناچی در ادامه بیان کرد : به علت تغییر کد راه آهن، این منطقه سال‌ها بی‌دفاع مانده بود و با این تفاهم‌نامه این منطقه رها شده به یک فضای‌ شهری امن برای مردم و خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

 ساماندهی این محوطه حدوداً ۹ کیلومتری، محیط مفرهی برای مردم این منطقه که اتفاقا کارکنان قدیمی شرکت راه آهن هستند فراهم می‌کند، با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم این اراضی تبدیل به موتور محرک اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم پایتخت می‌شود.

حناچی با بیان این موضوع که به زودی شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعد از دوکشور اروپایی، ثبت جهانی می‌شود اظهار کرد: از همه طرح ها مهمتر ثبت جهانی راه آهن ایران است که قرار است به زودی انجام شود. پیش از این تنها دو کشور سوئد و سوئیس راه آهن‌های خود را ثبت جهانی کرده بودند و ما سومین کشوری هستیم که به این مهم دست خواهیم یافت.این مهم سبب می‌شود تا راه آهن ما مورد توجه دیگر کشورها قرار گیرد و تبدیل به یک ارزش ملی و عمومی شود.

مطالب رپورتاژ