ضرورت اعتمادسازی در گردشگری آنلاین

در نشست هم ­اندیشی فعالان عرصه گردشگری الکترونیک مطرح شد:

 

نشست هم‌اندیشی فعالان گردشگری الکترونیکی و سامانه‌های برخط خدمات سفر با هدف شناسایی و رفع مشکلات این حوزه به همت جامعه گردشگری الکترونیک ایران و با حضور پروانه سلحشوری نماینده مجلس و عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی رفیعی معاون گردشگری استان تهران، سرهنگ مهدی کاکوان رییس پلیس پیشین فتا و مدیرکل ستاد ناجا، سرهنگ گودرزی معاون پلیس فتا و عضو هیات مدیره جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، حسن انصاری رییس جامعه گردشگری الکترونیک به همراه جمعی از فعالان و مدیران سامانه­ های برخط خدمات سفر دی ماه گذشته در هتل بزرگ تهران برگزار شد.

حسن انصاری رییس جامعه گردشگری الکترونیک ایران خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر سامانه‌ها و نیز حمایت دستگاه­ های مرتبط برای توسعه فعالیت‌های سامانه‌های مجازی و کمک به بهینه سازی فضای کسب و کار و نیز جلوگیری از رقابت‌های غیرحرفه ­ای شد که موجب خسارت به سرمایه ­گذاران این مجموعه می­شود. وی از دستگاه‌های مرتبط خواست نسبت به کاهش بروکراسی اداری و سازمانی و نیز حمایت‌های مالی و مالیاتی و تنظیم قراردادهای استاندارد خدمات برای توسعه این بخش تاثیرگذار در اقتصاد گردشگری فعالیت و تلاش بیشتری کنند.

در این نشست سرهنگ محمد مهدی کاکوان رییس سابق پلیس فتای تهران و از مدیران ناجا گفت:

صنعت گردشگری ایران باید به صنعت اول منطقه تبدیل شود.وی با اشاره به ضرورت حضور گردشگری در فضای مجازی گفت: حضور افراد متخصص از صنعت گردشگری و دارای اشراف به عرصه الکترونیک و IT موجب شده تا فضای مجازی را که لازمه فعالیت این افراد است توسعه و رونق ببخشیم.وی در این رابطه توضیحات و راهکارهایی پیرامون همکاری‌های بیشتر جامعه گردشگری الکترونیک و سازمان متولی برای ساماندهی بهتر این عرصه با همکاری پلیس فتا ارایه کرد.

سرهنگ  کاکوان با اشاره به اشتغالزایی صنعت گردشگری گفت: امیدوارم این صنعت به زودی به صنعت برتر منطقه تبدیل شود. ضرورت حضور گردشگری در فضای مجازی بیش از گذشته احساس می ­شود و باید در این زمینه از تخصص افرادی که هم «آی­تی»  و هم گردشگری را می ­شناسند، سود برد.

در ادامه این نشست، سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به آمادگی مجلس و همکاری با جامعه گردشگری الکترونیک برای پیش‌بینی قوانین لازم اشاره کرد و گفت: مدتی است مجلس در خصوص روان‌سازی فعالیت‌ها در صنعت گردشگری برای رونق بخشیدن …

ادامه گزارش نشست را می توانید در شماره 362 ماهنامه صنعت حمل و نقل ویژه گردشگری پایدار مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

مطالب رپورتاژ