طبق قانون شرکت‌های فعال در مناطق آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند

مجتبی دلگشایی اظهار کرد:مشکلاتی را سازمان تأمین اجتماعی برای بخش خصوصی در بنادر ایجاد کرده است به طوری که تأمین اجتماعی اعلام می‌کند که شما مشمول ماده ۳۸ قانون اساسی هستید بنابراین نمی‌توانیم از شما حمایت کنیم، از سوی دیگر مشکلاتی درحوزه مالیات وجود دارد از جمله دوبار دوبار مالیات و حق بیمه از ما دریافت می شود. در صورتیکه طبق قانون شرکت‌های فعال در مناطق آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند.

حمایت حاکمیت بخش دریایی از بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار ماهنامه صنعت حمل و نقل در مراسم گرامیداشت روز 26  آذر نماینده جامعه امور بندری و دریایی گفت: ما با پشتیبانی و حمایت از یکدیگر می‌توانیم از شرایط سخت و دشوار عبور کنیم. هم‌اکنون جامعه دریایی کشور با مشکلات بسیار زیادی از جمله تحریم ها مواجه است که برای رفع آن باید یکدیگر را حمایت کنیم. حمایت حاکمیت بخش دریایی از بخش خصوصی می‌تواند تا حدود زیادی از این مشکلات را از میان بردارد. با حمایت از سرمایه گذاران این بخش می توانیم با تحریم ها مقابله کنیم و همچنین اشتغال 30 تا 40 هزار نفری دراین حوزه مهیا کنیم. البته در مواردی دیده شده که به دلیل عدم حمایت اشتغال ها در بنادر از بین رفته است.

مشکلات تعرفه های بندری

مجتبی دلگشایی در خصوص تعرفه های بندری ادامه داد: پروژه‌های بسیار زیادی در این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده، اما به دلیل نامناسب بودن تعرفه‌ها بسیاری از آن‌ها دچار مشکل شده است. مشکلاتی را سازمان تأمین اجتماعی برای بخش خصوصی در بنادر ایجاد کرده است به طوری که تأمین اجتماعی اعلام می‌کند که شما مشمول ماده ۳۸ قانون اساسی هستید بنابراین نمی‌توانیم از شما حمایت کنیم، از سوی دیگر مشکلاتی درحوزه مالیات وجود دارد از جمله دوبار دوبار مالیات و حق بیمه از ما دریافت می شود. در صورتیکه طبق قانون شرکت‌های فعال در مناطق آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند.

مطالب رپورتاژ