رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

عرضه 6 خودروی جدید با همکاری خودروسازان ایرانی و فرانسوی

رییس سازمان گسترش ونوسازی ایران از عرضه 6 خودروی جدید با همکاری خودروسازان ایرانی وفرانسوی در سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار سایت صنعت حمل ونقل، منصور معظمی که در همایش صنعت کابل در هتل آزادی تهران در جمع مدیران شرکت فرانسوی نکسانس و کارشناسان بخش های مختلف صنعتی سخن می گفت با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه کشور در سال های اخیر گفت: براساس گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ایران در سال 1396 حدود 4.5 درصد بوده که از معدل رشد جهانی که 3.2 تا 3.4 درصد برآورد شده بالاتر است.

نرخ رشد اقتصادی ایران در سال آینده هم 4 تا 5 درصد پیش بینی شده است.

نماینده وزارت نفت در کمیسیون شورای اقتصاد با اشاره به نقش صنعت نفت به عنوان استراتژیک ترین صنعت در رشد اقتصادی کشور اظهارکرد: کمیسیون در جلسه روز یکشنبه خود مجموعه ای از پروژه های جدید نفتی به حجم 7.5 میلیارد دلار را تصویب کرد. از آن جا که ماده اولیه بخش قابل توجهی از این پروژه ها کابل است بازار خوبی  برای صنعت کابل در آینده نزدیک پیش بینی می شود.

وی در ادامه با اشاره به مبادلات و همکاری های اقتصادی خوب ایران و فرانسه در سالهای اخیر که به سطح قبل از تحریم ها رسیده است گفت: تقریبا با تمام شرکتهای بزرگ فرانسوی قرارداد بسته ایم که منابع دوطرف در آنها لحاظ شده است.

معظمی افزود: در بخش خودرو شرکت ایران خودرو با پژو، سایپا با سیتروئن و ایدرو با رنو قراردادهایی را امضا کرده اند که حاصل  این همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک عرضه 6  خودروی جدید به بازار ایران در سال آینده است.

وی تصریح کرد: در بخش ریلی هم به زودی قراردادهایی با شرکتهای فرانسوی امضا خواهد شد که در این حوزه هم زمینه خوبی برای همکاری در حوزه کابل وجود دارد.

معظمی خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده هم در بخش صنعت منابع و تسهیلات ارزان قیمت و خوبی پیش بینی شده و دولت به طور جدی کم کردن مشکل اشتغال از طریق گسترش تولید و ارتقای بهره وری را دنبال می کند.

 

مطالب رپورتاژ