عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بنادر با کمترین ریسک روبرو است

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: چند سالی است که توسعه بنادر کوچک توسط سیاست‌گذاران مدنظر قرار گرفته ولی این روند بسیار آرام و آهسته است بدین جهت به نظر می‌رسد که بخش خصوصی باید در کنار دولت قرار گیرد تا توسعه و فعال‌ سازی بنادر کوچک اتفاق بیفتد.

 به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، شعبان فروتن درباره وضعیت بنادر و جایگاهی که آنها دارند تصریح کرد: بنادر کوچک فرصت و قابلیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری دارند و این امر برای سرمایه گذاران خرد شرایط بهتری را ایجاد کرده است، لذا از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی می خواهم که توسعه بنادر کوچک را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند با تکمیل زیرساخت های بنادر کوچک، شرایط برای سرمایه گذاری فراهم کند، افزود: بنادر کوچک می تواند جهش اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند چرا که جابجایی کالا از طریق بنادر بسیار با صرفه تر است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: کارنامه کاری سازمان بنادر طی سال های اخیر نشان داده است که این سازمان به بخش خصوصی واقعی کمک می کند و برای آن تسهیلاتی را در نظر می گیرد تا ریسک سرمایه‌گذاران کاهش پیدا کند.

فروتن تصریح کرد: اعتقاد دارم که سرمایه‌گذاری در بنادر با کمترین ریسک مواجه است و اگر سرمایه‌گذاری به پسکرانه بنادر برود با تسهیلات مناسبی می‌تواند فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند.

ویگفت: به نظر می رسد که سرمایه گذاران برای حضور در بنادر آمادگی دارند به همین جهت بایستی از انگیزه آنها بهره گرفت تا روند توسعه ای بنادر دنبال شود.

فروتن خاطرنشان کرد: تحریم شرایطی را ایجاد کرده که سیاست‌گذاران بیش از گذشته به بخش خصوصی و فعالیت‌های آنها تکیه کنند از اینرو نباید فرصت‌های به دست آمده را از دست داد.

مطالب رپورتاژ