عملیات ساخت ۳ پست اسکله نفتی در بندرشهید رجایی توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است

عملیات ساخت 3 پست اسکله نفتی در بندرشهید رجایی توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است اتصال مستقیم به پالایشگاه های بزرگ هرمزگان و تسهیل در صادرات مواد نفتی

مدیر‌کل بنادر‌و‌دریانوردی هرمزگان گفت: براساس برنامه زمانبندی؛ عملیات ساخت سه پست اسکله نفتی توسط متخصصان ایرانی و به شکل کاملا بومی با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی دربندر شهید رجایی ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل‌و‌نقل اله مراد عفیفی‌پور با ‌بیان اینکه ساخت سه پست اسکله نفتی، یکی از طرح‌های مهم در حال اجراست، تصریح کرد: با‌بهره‌برداری ازاین اسکله‌ها، ظرفیت صادرات فرآورده‌های‌ نفتی از بندرشهید‌رجایی۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه عملیات اجرایی اسکله نفتی از سال ۹۶ با اعتبار اولیه یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال آغاز و بدون وقفه درحال انجام است خاطر نشان کرد: از آن زمان بیش از ۱۰۰متخصص داخلی عملیات طراحی و اجرای این سه پست اسکله را به شکل کاملا بومی برعهده داشته و نمود عینی دانش بومی و تخصص ایرانی را  امروز در رشد ۴۴ درصدی آن می توان  مشاهده کرد.

وی در ارتباط با مشخصات فنی این پروژه اظهارداشت: این اسکله یک هزار و ۳۰۰ متر طول و ۸۵۰ متر عرشه دارد که با ساخت آن ظرفیت پهلو گیری ۳ فروند کشتی ۱۰۰ هزار تنی به طور همزمان در بندر شهید رجایی فراهم می شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، اتصال مستقیم به پالایشگاه های بزرگ استان، تسهیل درامر صادرات مواد نفتی و افزایش ظرفیت ۳ میلیون تن در ماه را از مهم ترین مزایای این طرح عنوان کرد.

شایان ذکراست؛ با بهره برداری از این سه پست اسکله مجموع اسکله های نفتی هرمزگان به ۱۶ پست افزایش خواهد یافت.

مطالب رپورتاژ