فعالیت دوباره گمرک چذابه از امروز

ناظر گمرکات خوزستان از شروع مجدد فعالیت گمرک چذابه پس از ۵۰ روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین،‌ غلامرضا بلوطی میرزا افزود: گمرک چذابه در غرب خوزستان از زمان بروز سیلاب مهیب و طغیان رودخانه کرخه و مسدود شدن مسیر بستان به چذابه تعطیل شده بود. ولی هم‌اکنون با فروکش کردن سیلاب و باز شدن مسیر دسترسی به پایانه تجاری چذابه، امکان ازسرگیری فعالیت گمرک چذابه فراهم شده است.

وی گفت: گمرک چذابه از روز شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه بازگشایی می‌شود و امکان صادرات کالا به عراق از این منطقه فراهم می‌شود.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: همه تجار و بازرگانان محلی می‌توانند صدور کالاهای غیرنفتی از گمرک چذابه را از سر بگیرند.

بلوطی میرزا با اشاره به این‌که در مدت تعطیلی گمرک چذابه، تجار منطقه کالاهای صادراتی خود را از مرز شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند و مرز دریایی خرمشهر به عراق صادر می‌کردند افزود: هم‌اکنون با رفع مخاطرات سیلاب و بازگشایی مسیر دسترسی، گمرک چذابه آماده ازسرگیری فعالیت تجاری است.

چند هفته پیش تجار و بازرگانان محلی تلاش کرده بودند مسیر جدیدی برای عبور کامیون‌ها و دسترسی به گمرک چذابه که از جنگل‌های منطقه و اراضی منابع طبیعی عبور می‌کرد احداث کنند که با مخالفت محیط‌زیست خوزستان و دادستانی مواجه شدند.

شایان‌ذکر است تعطیلی گمرک چذابه در مدت ۵۰ روز، ضرر و زیان‌های زیادی به بازرگانان و تجار استان وارد کرد.

گمرکات چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر پس از سرنگونی صدام برای صادرات کالا به عراق فعال شدند. استان خوزستان درزمینهٔ صادرات کالا به عراق نسبت به سایر استان‌های دیگر پیشتاز است.

 

مطالب رپورتاژ