قابلیت پذیرش تمام هواپیماهای موجود کشور در فرودگاه گرگان

در مراسمی با حضور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی متانت به‌عنوان مدیرکل فرودگاه‌های گلستان معرفی و از زحمات رامین آذری، مدیرکل پیشین قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در این مراسم که روز سه‌شنبه ۱۸ تیر برگزار شد، علی متانت، مدیرکل جدید فرودگاه‌های گلستان و مدیر سابق فرودگاه ایلام با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای این فرودگاه در نظر گرفته است، گفت: افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی با توجه به نیازهای موجود استان پیگیری می‌شود و برقراری پروازهای فرودگاه کلاله را نیز در دستور کار است که امیدواریم جایگاه سوخت فرودگاه به‌زودی راه‌اندازی شود.

رامین آذری، مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان نیز گزارش عملکردی از دوران مدیریت خود ارائه کرد و با اشاره به اینکه با نصب دستگاه‌های کمک ناوبری ILS و DVOR/ DME و پروژه‌های انجام‌شده ازجمله نصب چراغ‌های اپروچ، استریپ سازی، تطویل باند فرودگاه گرگان، این فرودگاه قابلیت پذیرش همه هواپیماهای موجود در کشور را دارد، گفت: ۱۳ کیلومتر کابل کشی فیبرنوری و تعویض سیستم روشنایی باند انجام‌شده است.

وی گفت: بزرگ‌ترین محدودیت فرودگاه گرگان، کمبود فضای ترمینالی است که ترمینال جدید تعیین تکلیف شده و تا دو ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود. با افتتاح ترمینال جدید در آینده نزدیک مشکل کمبود فضا برطرف خواهد شد.

وی به تکمیل پاویون در هفته دولت نیز اشاره و عنوان کرد: اقدامات زیادی در بهسازی فرودگاه و تکمیل ابنیه انجام شده است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسند. پروژه توسعه اپرون نیز در دست اجراست و کارهای نیمه تمام نیز در داخل این طرح است.

آذری با بیان اینکه سامانه ۱۹۹ و ۳۱۲۲ در فرودگاه فعال شده است، افزود: در بخش ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی (افزایش یک نمره‌ای) و افزایش پروازها، فرودگاه گرگان رشد خوبی داشته و گاه افزایش پرواز و مسافر ماهانه به رشد صددرصدی رسیده است.

مدیرکل سابق فرودگاه‌های گلستان همچنین عنوان کرد: طرح جامع فرودگاه گرگان تصویب شده و با کمک‌های مسئولان استانی ۳۵ هکتار زمین متعلق به فرودگاه آزادسازی شده که برای ساخت آشیانه تعمیر هواپیما در آن اقدام می‌شود.

وی به فرودگاه کلاله نیز اشاره کرد و گفت: بهسازی فرودگاه کلاله انجام‌شده و موتورخانه و استخر ایمنی زمینی آن فعال شده است. پروازهای آموزشی در این فرودگاه دایر هستند و این فرودگاه کاملاً عملیاتی است.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در سخنانی تأکید کرد که برگ زرین کارنامه خدمتی آذری در استان، عملیاتی نگه‌داشتن فرودگاه گرگان و ارائه سرویس به بیش از ۱۷۰۰ پرواز در سیل نوروزی بود.

حق‌شناس همچنین با اشاره به اینکه فعال شدن منطقه آزاد اینچه برون نیز اهمیت فرودگاه را دوچندان می‌کند، اظهار امیدواری کرد که ترمینال جدید فرودگاه گرگان در هفته دولت افتتاح شود.

 

مطالب رپورتاژ