قطر ایرویز

قطر ایرویز در انتظار دستیابی به مسیرهای پروازی جدید

به گزارش الجزیره مذاکرات رسمی میان GCC با آژانس هوانوردی UN به منظور دستیابی قطر به مسیرهای جدید پروازی در مونترال صورت گرفت.

سازمان جهانی هوانوردی ایکائو قادر به تحمیل قوانین خود به 191 کشوری که عضو این مجموعه بشمار می روند، نیست، با این وجود تاکنون کشورهای عضو در اکثر موارد از ضوابط این سازمان پیروی کرده اند.

قطر در انتظار دستیابی به سه مسیر جدید احتمالی در سطح بین المللی است. این کشور امیدوار است که پس از مذاکرات رسمی روز دوشنبه و دیدار با اعضای اتحادیه اروپا، پروازهای خط هوایی قطر در مسیرهای جدید از ماه آگوست ممکن شود.

این مذاکرات با اعضای آژانس هوانوردی UN در پشت دست های بسته صورت پذیرفت و در طی آن توافقاتی بر سر مسیرهای جدید برای خط هوایی قطر صورت گرفت. هر چند که توافقات اولیه موفقیت آمیز بوده است هنوز شرکت هوایی قطر برنامه جدید پروازی را در پروازهای خود اعلام نکرده است.

پیش تر قطر از سازمان جهانی هوانوردی ایکائو خواسته بود تا در زمینه تحریم هوایی این کشور از سوی عربستان، بحرین، مصر و امارات مداخله کند.

تحریم هوایی برای قطر بخشی از تحریم های اقتصادی است که کشورهای مذکور با متهم کردن آن به حمایت از تروریسم علیه قطر اتخاذ کرده اند.

 

 

مطالب رپورتاژ