مجوز ساخت بندرهای صیادی بندرامام خمینی(ره) و ابوخضیر تمدید شد

 مجوز ساخت بندرهای صیادی در خور ابوخضیر و بندرامام خمینی(ره) با تأیید اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و بر اساس الزامات و مقررات ملی و بین‌المللی، توسط سازمان بنادر و دریانوردی مردادماه امسال تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مدیراین اداره کل بیان داشت: به منظور رعایت الزامات قانونی ناظر برساخت و بهره‌برداری از سازه‌ها و تأسیسات ساحلی و اخذ استعلامات لازم از مراجع ذیربط، حسب قوانین و مقررات جاری، مجوز ساخت بندرهای صیادی در خور ابوخضیر و بندرامام خمینی(ره) متعلق به سازمان شیلات ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی به مدت دوسال تمدید شد.
عادل دریس با اشاره به بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی که بر لزوم اخذ مجوزهای لازم برای احداث و بهره برداری از سازه های ساحلی و دریایی تأکید می کند، بیان داشت: این تمدید مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه ی سواحل صورت گرفته و همه ی فعالان اقتصادی در حوزه ی سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.
وی در ادامه افزود: ارگان ها و مراجع قانونی فقط می توانند به پروژه ها و تأسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز نموده اند، تسهیلات ارائه نموده و از این مزیت برخوردار شوند.
یادآور می شود در راستای اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر تمامی فعالیت ها در سواحل و به منظور ساماندهی سواحل استان خوزستان و همچنین عمل به مسئولیت اجتماعی برای پایداری و گسترش فرصت های اشتغال، مجوزهای لازم، پس از بررسی های کارشناسی توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر می شوند.

مطالب رپورتاژ