محرومیت ناوگان مسافربری جاده‌ای دارای سامانه سپهتن معیوب از دریافت خدمات

بر اساس بخشنامه معاون وزیر راه و شهرسازی به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور، از ارائه هرگونه خدمات به ناوگان دارای سامانه سپهتن معیوب خودداری می‌شود.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل‌ونقل و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدل هاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، در بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ کرد از ارائه هرگونه خدمات به ناوگان دارای سامانه سپهتن معیوب خودداری می‌شود.

وی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های واصله در خصوص غیرفعال بودن یا عدم کارکرد صحیح برخی از سامانه سپهتن ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری جاده‌ای، مطابق ماده 6 آیین‌نامه اجرایی تبصره (1) ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شرکت یا مؤسسه برون‌شهری مکلف است از دادن مسافر و صدور صورت‌وضعیت به‌وسیله نقلیه فاقد تجهیزات دستگاه سنجش سرعت و زمان بدون نقص فنی (سامانه سپهتن) خودداری نماید.

وی افزود: در صورت احراز فقدان کارکرد یا نقص فنی و عدم کارکرد صحیح سامانه سپهتن در وسیله نقلیه مسافربری، مستند به الزام قانونی یادشده، تا زمان رفع نقص فنی سامانه، از ارائه خدمات صدور صورت‌وضعیت و بلیت مسافری به ناوگان موصوف خودداری می‌شود و مشخصات وسیله نقلیه مذکور جهت اقدام قانونی در خصوص کارت سوخت آن نیز به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منعکس می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در صورت احراز دخالت راننده در دست‌کاری سامانه سپهتن یا صدور صورت‌وضعیت جهت ناوگان دارای نقص فنی، پرونده تخلف راننده یا شرکت حمل‌ونقل متخلف به‌صورت خارج از نوبت در کمیسیون مربوطه، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

مطالب رپورتاژ