مديرکل فرودگاه‌های استان فارس عنوان کرد: پیشرفت ۶۰ درصدی احداث ترمینال فرودگاه شیراز

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا بدیعی فرد به بیان اقدام‌های انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته عملیات احداث ترمينال بين المللی فرودگاه شيراز ادامه یافت. اين ترمينال در ۳ طبقه با سازه تركيبي فلزي – بتني به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و در زميني به مساحت ۲۱ هزار مترمربع در حال اجراست.

 وی افزود: این پروژه اكنون حدود ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكی و ۹۵ درصد پیشرفت مالی دارد. در حال حاضر اجرای ساخت موتورخانه ضلع شرقی در حال اجراست و نصب نمای شيشه ضلع جنوبی به پایان رسیده است.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های مهم که سال گذشته انجام شد، بهسازی سيستم روشنايی سطوح پروازي، اجرای حفاری و كابل كشي به طول ۵۰ كيلومتر و تعويض هندهول‌ها و منهول هاي بتني با نوعPVC  به تعداد ۸۰۰ عدد بود. اجرای این پروژه علاوه بر افزایش ضریب اطمینان سیستم روشنایی سطوح پروازی، مانع از آب گرفتگی هندهول‌ها می شود و باعث سهولت و افزایش سرعت در تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها می شود.

خرید دستگاه‌های کمک ناوبری

 مديرکل فرودگاه‌هاي استان فارس از خرید تجهیرات کمک ناوبری در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: خريد آنتن رادار و سيستم‌های كمك ناوبریDVOR وILS، خرید تجهيزات و نوسازي سيستم سوئيچينگ(مديريت فركانس ها) به علاوه خريد دو دستگاه خودرو پيكاپ، دو دستگاه خودروی آتش نشاني و كفساز فرودگاهي از جمله تجهیزات خریداری شده در سال ۹۸ به شمار می رود.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس افزود: بهسازی معابر فرودگاهی، اپرون و ترمينال خارجی، بهسازی سطوح پروازي فرودگاه شيراز، بهسازی يگان پليس و سپاه، برج مراقبت پرواز و سيستم روشنايی سطوح پروازی، بهسازی ابنيه و زيرساخت‌های الكتريكال و مكانيكال، محوطه سازی و بهسازی منازل سازمانی نیز از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته به شمار می رود.

بدیعی فرد افزود: عمليات احداث سايت رادار در كوه سپيدار واقع در منطقه تنگ ريز شهرستان ميمند شامل عمليات خاكبرداری ابنيه و ايجاد راه دسترسی نيز انجام شده که با اتمام احداث اين سايت و نصب سيستم رادار MSSR  قابليت سرويس دهی در حوزه راداری به نحو چشمگيری افزايش پيدا مي كند و در آينده شاهد پوشش كامل راداري در منطقه جنوب كشور و فضاي تحت كنترل فرودگاه شيراز خواهيم بود.

اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری

وی درباره اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری استان فارس نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: از جمله اقدام‌های انجام شده در فرودگاه فسا می توان به بهسازي انبار تجهيزات فرودگاه، بهسازی دستگاه‌های كمك ناوبری و محاوط اداری، احداث كانال خروج فاضلاب، بهسازی زيرساخت‌ها و شبكه آبرسانی و ساختمان اداری و نیز درزگيری سطوح پروازی اشاره کرد.

او در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه‌های جهرم و داراب پرداخت و گفت: سال گذشته عملیات احداث ترمینال فرودگاه جهرم به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد و اکنون بيش از ۸۵ درصد پيشرفت فيزيكی دارد. در فرودگاه داراب نیز بهسازی ترمينال فرودگاه و برج مراقبت، بهسازی ساختمان پليس، ديواركشي اراضي فرودگاه و بهسازی ساختمان ايمني زميني را انجام دادیم.

بدیعی فرد، ادامه تکمیل احداث ترمینال بین المللی فرودگاه، احداث تجميع سايت هندلينگ، تکمیل شبكه زهكشي و شبكه جمع آوری آبهاي سطحي و فاضلاب، ادامه روند عمليات احداث ابنيه و راه دسترسی جهت نصب آنتن رادار در منطقه تنگريز و نیز تكميل بهسازي عوامل ميدان پروازی فرودگاه و مطالعات بررسي رخداد فرونشست سايت فرودگاه را از اولویت های سال جدید برشمرد.

او افزود: سال ۹۹ شاهد تهيه شناسنامه فنی فرودگاهی فرودگاه های جهرم و فسا و نیز مطالعه بهسازی عوامل ميدان پروازي فرودگاه داراب خواهیم بود.

مطالب رپورتاژ