رشد ۳۰۰ درصدی تولید کِشنده در ایران‌خودرو

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تولید کشنده در این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: قرارداد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری، امیدبخشی بزرگی در صنعت خودرو ایجاد می‌کند.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌‌‌خودرو، روز شنبه، یکم شهریورماه در بخشی از آیین امضای قرارداد نوسازی هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون‌شهری که به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این قرارداد می‌تواند زمینه و امیدبخشی بسیار بزرگی را در صنعت خودرو ایجاد کند.

او با بیان اینکه قطعا اتفاقات بزرگی در آینده رقم خواهد خورد، افزود: در صنعت خودروهای سنگین بازار تابع تصمیمات حاکمیت است و اعتماد حاکمیت به صنعت داخل کشور، نتایج درخشانی در بر دارد.

مقیمی بیان کرد: ما در مجموعه صنعت دیزل ایران‌خودرو نسبت‌به سال گذشته و دوره مشابه ۲۱ درصد رشد در تولید داریم. ضمن اینکه در تولید کشنده نیز بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته‌ایم و توانسته‌ایم با زمینه‌هایی که وزارت راه و شهرسازی فراهم کرده است، تدارکات مربوط به تولید را فراهم کنیم؛ هم‌اکنون نیز بخشی از سفارش‌گذاری‌ها در قراردادی که امروز امضا شد را انجام داده‌ایم و امکان تحویل دستگاه‌ها به مردم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرده‌ایم.

او با قدردانی از اعتماد به توان داخلی در حوزه تولید کامیون و کشنده، ادامه یافتن این مسیر را در گرو تسریع در فرآیند تامین مالی دانست و عنوان کرد: این امر زمینه را برای تدارک تولیدات آینده فراهم می‌کند.

مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین پیشنهاد کرد، به موازات طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل برون‌شهری، بازسازی این ناوگان نیز مورد توجه قرار گیرد؛ موضوعی که به گفته او، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مربوط به آن در کشور فراهم شده است و انگیزه‌های فراوانی نیز برای عملی شدنش وجود دارد.

مطالب رپورتاژ