امضای تفاهم نامه

مدیرعامل راه‌آهن: رشد اقتصاد ملی متاثر از سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی

مدیرعامل راه‌آهن از امضای تفاهم‌نامه سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومانی بین شرکت راه‌آهن و شرکت تایدواتر خاورمیانه برای خرید ناوگان ریلی و ساخت ترمینال غلات برای حمل کالاهای اساسی از بنادر امام ( ره) و شهید رجایی به مرکز لجستیک آپرین خبرداد..

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، در مراسم امضای تفاهم‌نامه، سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حسین زارعی مدیرعامل تایدواتر در خصوص توسعه همکاری‌های ریلی در زمینه حمل ونقل غلات از بنادر یادشده به مرکز لجستیک آپرین واحداث و بهره برداری از شبکه خطوط فرعی ریلی در اسکله های بندرامام و شهیدرجایی و حمل مستقیم غلات از کشتی به قطار توافق کردند.

*** هدف امضای این تفاهم نامه و انجام سرمایه‌گذاری‌ها
معاون وزیر راه وشهرسازی در مورد هدف امضای این تفاهم نامه و انجام سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش اظهار کرد: تسهیل بیشتر حمل مستقیم و منظم کالاهای اساسی از بنادرامام (ره) و شهید رجایی از طریق شبکه ریلی به مقاصد داخلی در راستای افزایش سهم حمل ونقل ریلی در جابجایی بار در کشوراز اهداف این تفاهم‌نامه است.
وی با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم نامه در افزایش سرمایه گذاری در حوزه حمل ونقل ریلی نقش مهمی در رشد اقتصاد ملی دارد، گفت: انجام این سرمایه گذاری در حوزه ریلی، نوید بخش بلندی برای توسعه سازندگی و پیشرفت کشور است.

*** اجرای بندهای ۲۴ و۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این تفاهم نامه در اجرای بندهای ۲۴ و۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه”ابلاغی مقام معظم رهبری”در خصوص اولویت توسعه حمل ونقل ریلی و ایجاد مزیت رقابتی برای آن به امضا رسیده است، افزود: با اجرای این تفاهم نامه سهم حمل و نقل ریلی در جابجای بار در کشور با مشارکت بخش خصوصی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
رسولی در پایان هدف از این سرمایه‌گذاری را تسهیل بیشتر حمل مستقیم و منظم کالاهای اساسی از بنادر امام (ره) و شهید رجایی از طریق شبکه ریلی به مقاصد داخلی دانست.

مطالب رپورتاژ