مدیرعامل سازمان بنادر: بخشی از فاز ۳ بندرشهید رجایی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

فاز سوم بندرشهید رجایی تا قبل از پایان سالجاری به بهره برداری می رسدC

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید در سال جهش تولید، بخش مهمی از فاز سوم بندرشهیدرجایی به بهره برداری برسد، گفت: انتظار داریم تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم نیز، بهره برداری از این فاز به اتمام برسد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، محمد راستاد در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، با تأکید بر اینکه باید حداکثر سهم ممکن بار در کشور به سمت حمل و نقل ریلی سوق داده شود، اظهار داشت: هدفگذاری ها باید به گونه ای باشد که به سمت کاهش بار جاده ای و افزایش سهم حمل و نقل ریلی پیش برویم که در همین راستا، در بنادر شهیدرجایی و امام خمینی (ره) زیرساخت های مناسبی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: تخلیه مستقیم بار از کشتی به واگن در بندرشهیدرجایی، نشانه حرکت در این مسیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از زحمات تمامی همکاران مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی چه در ستاد و چه در بنادر کشور، گفت: همکاران ما در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا از تلاش خود دست نکشیدند تا فعالیت ها به صورت شبانه روزی پیش برود.

راستاد در ادامه از زحمات اله مرداد عفیفی پور؛  مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی هرمزگان تشکر کرد و گفت: زحمات ایشان بر هیچکس پوشیده نیست و از این به بعد نیز وی به عنوان مشاور مدیرعامل و دبیر شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی همچنین در مورد علیرضا محمدی کرجی ران؛ مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان، خاطرنشان کرد: وی از مدیران سختکوش است که سابقه خدمت در بندر شهیدرجایی را نیز در کارنامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: معتقدم منابع انسانی و نیروی متخصص سرمایه بزرگ سازمان بنادر و دریانوردی کشور است و باید در راستای ایجاد انگیزه هرچه بیشتر آن ها گام برداریم.

راستاد با اشاره به اینکه خوشبختانه در سازمان بنادر و دریانوردی توانسته ایم حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه از سوی بخش خصوصی جذب کنیم، بیان کرد: از مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان می خواهیم مسیر پیش رو را برای حمایت از سرمایه گذاران بیش از پیش هموار کند.

وی با اشاره به دغدغه استاندار هرمزگان در یکپارچه سازی اقدامات برای هموار ساختن مسیر مطلوب تر سرمایه گذاری، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی لازم برای تحقق این مسئله را دارد و احداث پایانه تمام مکانیزه معدنی و فولادی در بندر شهیدرجایی نیز ابر پروژه ای است که میزان اعتبار آن بسیار بالا و باید به عنوان یک اولویت مهم در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدنظر قرار گیرد تا در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید در سال جهش تولید بخش مهمی از فاز سوم بندرشهیدرجایی به بهره برداری برسد، افزود: انتظار داریم تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم، بهره برداری از این فاز به اتمام برسد و باید خاطرنشان کرد که فاز سوم بندر شهیدرجایی قابلیت پذیرش کشتی هایی با ظرفیت ۱۸۴۰۰ TEU را خواهد داشت.

راستاد با اشاره به اینکه هرمزگان قطب سفرهای دریایی و گردشگری کشور است، عنوان کرد: گام های مناسبی در این حوزه برداشته ایم و باید به روزرسانی ناوگان حملی و نقل دریایی و تشویق سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت ها و نوسازی ناوگان در این بخش مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در جزیره قشم با چند سرمایه گذاری شرایط مساعدی در حوزه گردشگری دریایی به وجود آمده است، گفت: همچنان با توجه به ظرفیت های موجود فضای زیادی برای کار وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره تخلیه و بارگیری ۱۵۰ میلیون تنی و رشد به دست آمده در این بخش، تاکید کرد: علی رغم وجود تحریم ها و شیوع ویروس کرونا همچنان در بخش تخلیه و بارگیری توانمند هستیم و امیدواریم همچنان در سال جاری و در حوزه صادرات نفتی شاهد رشد باشیم.

مطالب رپورتاژ