مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد: انجام بیش از ۱۰۰۰۰ تست تشخیص کووید-١٩ از مسافران ورودی به کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از انجام بیش از ٥٠٠ تست تشخیص کرونا در هشت مرحله از کارکنان ستادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و بیش از ١٠ هزار تست از مسافران ورودی کشور گرفته شده است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، محمدمهدی کربلایی، پیرامون نظارت‌های انجام شده به منظور کنترل بیماری کرونا گفت: گام اول مبارزه با کرونا در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با ضدعفونی مستمر، ضابطه‌مند شدن حضور پرسنل، تب سنجی و غربال‌گری مستمر، پخش مواد ضدعفونی‌کننده و ایجاد نرم‌افزار غربال‌گری آغاز شد و در گام دوم مبارزه با کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و مدیریت صف‌ها را در دستور کار گذاشتیم و در حال تشدید نظارت‌ها و پیشگیری از عادی‌سازی بیماری کرونا هستیم.

به گفته او نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی، لزوم آسیب‌شناسی جدی و ریشه‌یابی علل شیوع بیماری به‌منظور یافتن راه‌های مقابله با آن‌ها، تشدید ضدعفونی اماکن براساس برنامه‌ریزی مشخص، تاکید بر اطلاع‌رسانی موارد مشکوک به کرونا به منظور قطع زنجیره انتقال، تاکید بر ضدعفونی و سخت‌گیری در پروتکل‌های بهداشتی سرویس‌های ایاب و ذهاب از مصوبات آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است.

او ادامه داد: همچنین تشدید آموزش در تمامی سطوح به منظور آگاهی بخشی و افزایش خودکنترلی در بیماری کرونا، بررسی امکان دورکاری پرسنل اداری بدون لطمه به کار و تحت نظارت مسئولین ذیربط را می توان به موارد بالا افزود.
کربلایی گفت: دستورالعمل نظافت و ضدعفونی اماکن و تجهیزات فرودگاهی و دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در فضای های عمومی شهر فرودگاهی تهیه و ابلاغ شد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: مسافران ورودی به جمهوری اسلامی ایران باید فرم های غربالگری بیماری کرونا را قبل از فرود هواپیما تکمیل و پس از فرود در اختیار نمایندگان وزارت بهداشت و پایگاه مراقبت بهداشت مرزی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) قرار دهند.

مطالب رپورتاژ