مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان: افزایش ۹۰ درصدی بارگیری ریلی کالاهای اساسی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال حمل ریلی حدود ۶۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به مراکز توزیع درون کشور، بارگیری ریلی کالاهای اساسی طی سه ماهه نخست سال جاری ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، عادل دریس با تأکید بر استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در این مجتمع بندری امام(ره) برای تسریع در روند خروج کالا، رشد پیوسته  حمل  ریلی کالاهای اساسی  در سه ماهه نخست سال جاری را حاصل  هم افزایی این اداره کل و راه آهن جنوب با هدف  تقویت حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به بارگیری بیش از ۵ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره)  به داخل کشور، از رشد ۱۸ درصدی  آن نسبت  به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد. 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  میزان حمل جاده ای کالاهای اساسی از مبدأ این بندر بزرگ تجاری به مقاصد درون سرزمینی  را  حدود ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تن عنوان کرد که از رشدی ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

یادآور می شود، از ابتدای سال جاری تا کنون  ۸۸ فروند کشتی حامل کالای اساسی  بیش از ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار تن انواع کالای اساسی  در این مجتمع بزرگ تجاری که بندری کانون کالای اساسی و نخستین شهر لجستک غلات کشور است، تخلیه کرده اند.

مطالب رپورتاژ