مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان: لزوم تقویت فعالیت های دریایی و بندری در چارچوب تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد قشم

در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر تقویت همکاری‌های در زمینه‌های دریایی، بندری و گردشگری در قالب انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک تاکید و همچنین تشکیل یک کارگروه تخصصی در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، علیرضا محمدی کرجی ران در سفر به جزیره قشم و دیدار با حمید رضا مومنی؛ مدیرعامل منطقه آزاد قشم، ضمن تبیین وظایف و مسئولیت‌های حاکمتی سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم تقویت همکاری‌های فی مابین با تشکیل کارگروه‌های مشترک و همچنین  امضای تفاهمنامه‌های همکاری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه قانونگذار مسئولیت هایی چه در بنادر ملکی، چه خصوصی و چه  بنادر که در جغرافیای مناطق آزاد واقع شده است (غیر ملکی ) در چارچوب وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی قرار داده است، تصریح کرد: از هرگونه برنامه‌های توسعه‌ای دریایی و بندری که قرار است در جزیره قشم صورت پذیرد استقبال خواهیم کرد.

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود بین دو مجموعه بنادر هرمزگان و منطقه آزاد قشم و استناد به هماهنگی‌های خوبی که از گذشته تا به امروز  بوده می‌توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و برگزاری جلسات منظم دوره‌ای شاهد رفع موانع احتمالی و سرعت بخشیدن به روند اجرای  طرح‌های دریایی، بندری و گردشکری در جزیره قشم بود.

همچنین مدیر عامل منطقه آزاد قشم در این دیدار با بیان اینکه ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مسافران و گردشگران که وارد جزیره قشم می شوند اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد از مسافران از بنادر پل، لافت و بندر شهید ذاکری به قشم سفر می کنند، با جدیت به دنبال تقویت زیرساخت‌ها، توسعه خدمات رفاهی وانجام مسئولیت‌های اجتماعی برای رضایتمندی بیشتر  گردشگران هستیم.

مومنی افزود: در مقام مقایسه با نگاهی به وضعیت بنادر مسافری و گردشگری قشم می توان مشاهده کرد که ارائه خدمات نسبت به گذشته از نظر کیفیت، کمیت و ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته که برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم  و البته  نقش سازمان بنادر ودریانوردی در این حوزه بسیار موثر بوده است.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم با بیان اینکه ورودی‌های جزیره اولین محلی هستند که مورد قضاوت مسافران و گردشگران واقع می شوند، اظهارداشت: با تدوین یک برنامه جامع و هدفمند مبلغی بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی به عنوان مبادی ورودی و خروجی جزیره تامین شده که مطالعات آن به اتمام رسیده،  نظرات کارشناسی  و فنی مسئولین بنادر قشم نیز لحاظ شده است. 

وی افزود: عملیات اجرای این پروژ ها بزودی آغاز می شود و بنا داریم تا اواسط سال آینده این سه پروژ به بهره برداری برسد.مومنی با اشاره  به دو بندر تجاری  بهمن و کاوه خاطر نشان کرد: ظرفیت های خوبی در بنادر منطقه آزاد قشم ایجاد شده که این آمادگی وجود دارد در صورت لزوم از امکانات بنادر بهمن و کاوه همسان با بنادر تجاری مرکز استان  استفاده شود.

 شایان ذکر است، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر به جزیره قشم از بنادر پل، لافت و همچنین اسکله‌های گردشکری قشم ازجمله گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز بازدید کرد.

مطالب رپورتاژ