مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی خبر داد: آغاز عمليات احداث ترمينال ۱۴ هزار مترمربعی فرودگاه تبريز در سال جدید

مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی از آغاز عمليات احداث ترمينال ۱۴ هزار مترمربعی فرودگاه تبريز برای خدمت رسانی بهتر و تامين نياز مسافران در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها، رامین آذری با اعلام این خبر گفت: فرودگاه تبریز به صورت Open Sky و ۲۴  ساعته عملیاتی است و به دلیل واقع شدن در مرز و کرویدور هوایی بین المللی و ارايه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به ویژه پروازهای عبوری بین المللی که اغلب از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و برعكس انجام می شود، اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی افزود: یکی از نیازهای اساسی فرودگاه تبریز در سال های گذشته، توسعه اپرون بود که خوشبختانه در سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت که هدف از آن دو برابر کردن ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه تبریز بود. توسعه بخش غربی این پروژه در سال ۹۸ به اتمام رسیده و زمین قسمت شرقی این پروژه در اوایل تابستان سال ۹۸ به پیمانکار تحویل داده شد که این بخش نیز از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و در ماه های ابتدایی سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

آذری گفت: اتمام پروژه توسعه ترمینال ۳ فرودگاه تبریز، برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند، اتمام آشیانه شرکت هواپیمایی آتا، بهسازی باند ۳۰چپ، بهسازی و زیباسازی سالن ترانزیت داخلی، تهیه و نصب تسمه نقاله دوار تخت پالتی به طول ۳۴ متر، تهیه و نصب تسمه نقاله نواری خطی به طول ۵۸ متر و چندین پروژه فرودگاهی از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در سال ۹۸ بود.

وی در تشریح برنامه‌های اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در سال ۹۹ عنوان کرد: مهم ترین نیاز فرودگاه تبریز و درخواست مردم و مسوولان استانی آغاز عملیات احداث ترمینال ۱۴۰۰۰ مترمربعی این فرودگاه است که عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

آذری گفت: همچنین آغاز پروژه آبیاری قطره‌ایی فرودگاه تبریز، اتمام عملیات توسعه اپرون شرقی، آغاز احداث موتورخانه ترمینال حج و بهره برداری از عملیات تاکسیوی M۰ از دیگر برنامه‌های اداره کل در سال ۹۹ است.

وی در توضیح عملکرد فرودگاه تبریز در حوزه آمار پرواز و مسافری نیز عنوان کرد: تعداد مسافر جابه جا شده از فرودگاه تبریز از ابتدای سال تا پایان بهمن ۹۸، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از رشد چهار درصدی برخوردار است. در این مدت تعداد کل پروازهای فرودگاه تبریز ۱۱ هزار و ۲۱۷ پرواز بوده که از این تعداد  ۹۶۹۱ پرواز داخلی و ۱۵۲۶ پرواز خارجی بوده است.

آذری در توضیح عملکرد فرودگاه سهند در حوزه آمار پرواز و مسافر نیز گفت: تعداد پروازهای فرودگاه سهند از  اول آذرماه تا آخر بهمن ماه ۹۸،  ۳۴ پرواز بوده که در این مدت مسافر جابه جا شده ۱۶۰۹ مسافر است.

مطالب رپورتاژ