مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر خبر داد: موافقت با ساخت ۷ سازه دریایی در استان های ساحلی جنوبی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی دو ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی صادر شد .

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، اله مراد عفیفی پور درباره عملکرد دو ماه نخست سال ۹۹ در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در این دوره زمانی، حجم عملیات جابجایی کالاهای نفتی و غیر نفتی به رقم ۸ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۹۲۰ تن رسید.

وی حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۲ تن اعلام کرد و گفت: ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۸ تن انواع فرآورده نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۰,۹ درصدی برخوردار بوده است.

عفیفی پور افزود: حجم صادرات این کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی طی دو ماه اخیر سخن به میان آورد و گفت: در مدت زمان یاد شده، ۲۱۹ هزار و ۴۷۳ تن ترانزیت و یک میلیون و ۱۰۵  هزار و ۸۱۹ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد که کاهش  ۲۰ درصدی  را در این حوزه شاهد هستیم.

صادرات نفتی ۳۲,۶ درصد افزایش یافت

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی دو ماهه نخست امسال، افزود: طی این مدت، یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده که نمودارها رشد ۳۲,۶ درصدی را در این بخش نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۲ میلیون و ۶۵۲  هزار و ۹۴۸ تن ، کابوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷تن فرآورده نفتی، ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، ۵۸۳ فروند شناور به بندر شهید رجایی وارد شده است، اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر،  ۴۶۸ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن بوده است.

مطالب رپورتاژ