مدیر فرودگاه سمنان خبر داد: پیشرفت ۶۰ درصدی توسعه ترمینال فرودگاه

مدیرفرودگاه سمنان از پیشرفت ۶۰ درصدی توسعه ترمینال فرودگاه خبر داد و گفت: این پروژه در سال جدید به اتمام می رسد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین شجاعی مدیر فرودگاه سمنان مهم‌ترین اقدام سال گذشته را راه‌اندازی پروازهای فرودگاه دانست و گفت: ۱۴ آبان سال گذشته اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد.

شجاعی با اشاره به توسعه ترمینال فرودگاه سمنان گفت: توسعه ترمینال فرودگاه از دیگر اموری بود که سال گذشته آغاز شد و اکنون پیشرفت ۶۰درصدی دارد، ترمینال فرودگاه هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارد و مساحت کلی آن با احتساب محوطه سازی به ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع می رسد، تلاش می کنیم تا در سال جاری آن را به اتمام برسانیم.

او ادامه داد: همچنین عملیات ساخت ساختمان جایگاه سوخت فرودگاه سمنان با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال انجام است که با برنامه ریزی اصولی تلاش می شود این طرح مهم در کمترین زمان ممکن مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر فرودگاه سمنان درباره پروازهای این فرودگاه ، توضیح داد: قبل از شیوع ویروس کرونا هفته ای دو پرواز به مشهد مقدس داشتیم که اکنون متوقف شده است.

او همچنین گفت: فرودگاه سمنان زمینه خوبی برای هوانوردی عمومی دارد و در این خصوص با برخی شرکت ها صحبت کرده ایم و در سال جاری فعالیت ‌های خود را در این حوزه آغاز خواهیم کرد.

به گفته وی احداث فرودگاه و انجام پرواز از این  فرودگاه در توسعه و رونق کسب و کار منطقه بسیار تاثیرگذار بوده است.

گفتنی است فرودگاه مرکز استان سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان- دامغان واقع شده و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ بر می گردد.

مطالب رپورتاژ