مسیر ریلی تهران کربلا

مسیر ریلی تهران کربلا هموار خواهد شد

مسیر ریلی تهران کربلا
مسیر ریلی تهران کربلا

مدیرکل راه‌آهن قم، گفت: با اتصال مسیر ریلی تهران به همدان و ادامه مسیر از همدان به سمت سنندج و از ملایر به سمت کرمانشاه و سپس به کربلا، شاهد ایجاد مسیرریلی تهران- کربلا خواهیم بود.

 به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرشاد زادخور با اشاره به روند ریل‌گذاری و ساخت راه‌آهن ۲۶۵ کیلومتری تهران-همدان که ۱۱۰ کیلومتر آن ریل‌گذاری شده است، اظهار داشت: اداره کل راه‌آهن قم به‌عنوان اداره کل معین همدان در حال مدیریت این پروژه تا زمان تأسیس اداره کل راه‌آهن همدان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها مسیر ریلی غرب کشور راه‌آهن اراک-ملایر محسوب می‌شود، در صورت اتصال تهران به همدان از همدان به ملایر شاهد شکل‌گیری یک «لوپ» یا حلقه خواهیم بود و از طرف دیگر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ادامه مسیر از همدان به سمت سنندج و از ملایر به سمت کرمانشاه و کربلا ادامه خواهد یافت.

به گفته زادخور طبق پیش‌بینی‌ها و در صورت تأمین بودجه موردنیاز (نیاز به ۳ میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر) تا ۴ سال آینده شاهد تکمیل راه‌آهن تهران-همدان-کربلا خواهیم بود و مسافران نیمه شمالی  کشور با توجه به کوتاه‌تر بودن مسیر کرمانشاه به سمت کربلا دیگر نیازی به عزیمت به سمت شلمچه و جابجایی از طریق بصره نخواهند داشت.

مطالب رپورتاژ