مشارکت فعالین حوزه مسافری و گردشگری در اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دوره زمانی دو ماه نخست امسال، ۶۷۶ هزار تن انواع کالا در بنادر جزیره قشم تخلیه و بارگیری شده واجرای الزامات و شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی کاهش ۹۸ درصدی ترابری دریایی را در بر داشته است .

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، “اله مراد عفیفی پور ” ضمن تشریح آمار وعملکرد ۶۰ روزه نخست سال  جاری  در بنادر جزیره قشم  اظهار داشت: در این دوره زمانی،  ۶۷۶ هزار و ۹۳۳ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است .

وی گفت: از مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها ، ۶۵۶ هزار و ۷۳۷ تن مربوط به کالای غیر نفتی و ۲۰ هزار و ۱۹۶تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۷ برابری صادرات انواع کالاهای غیر نفتی

این مقام مسول از افزایش ۷ برابری صادرات کالای غیر نفتی در بنادر قشم سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۴ هزارو ۳۵۹ تن کالای صادراتی جابجا شد ه که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۷۹ درصدی برخوردار بوده است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی عفیفی پور حجم عملیات کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیرنفتی را نیز رقمی افزون بر ۶۲۴ هزار و ۳۷۱  تن اعلام کرد.
و افزود: ازابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزارو ۷۹۳ تن انواع کالاهای غیر نقتی از بنادر جزیره قشم ترانشیب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۹۰ درصدی (۶ برابری ) برخوردار بوده است.

تخلیه و بارگیری ۸۱۵ TEU کانتینر

وی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، TEU کانتینر با رشد ۱۳۱ درصدی (۴ برابری) در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

کاهش ۷ برابری حمل و نقل مسافری و ۱۰۰ درصدی گردشگری دریایی طی دو ماه اخیر

مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان به کارنامه فعالیت های مسافری و گردشگری دریایی در جزیره قشم نیز اشاره ای داشت و گفت: شیوع و اپیدمی ویروس کرونا  در کشور تاثیراتی را در همه حوزه ها بجای گذاشت که حمل و نقل و گردشگری دریایی نیز از موج این ویروس مصون نماند به گونه ای که در دو ماهه نخست امسال، ترابری ۸۳ هزار و ۱۱۹ نفر سفر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۹۸ درصدی داشته است.
عفیفی پور  اهتمام و معاضدت کلیه دست اندرکاران این حوزه و تبعیت از شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی را شایسته تقدیر دانست و اظهار داشت: در ایامی که اوج فعالیت تعاونی های مسافری و گردشگری دریایی بود کلیه  فعالین این حوزه تلاش در جهت جلوگیری از شیوع  این ویروس را ارجح امور قرارداده و با رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدامات مراقبتی و تعطیلی مراکز گردشگری از هیچ تلاشی در جهت کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کوید ۱۹ فرو گذار نبودند.

مطالب رپورتاژ