مصالح ساختمانی، فرآورده های نفتی و محصولات کشاورزی از طریق بندر چابهار صادر شد

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات مواد معدنی در سال جاری از بندر چابهار افزایش یافت.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین شهدادی از افزایش صادرات کالای معدنی از ابتدای سال ۹۸ خبر داد و افزود: طی امسال برای اولین بار مواد معدنی، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و فرآورده های نفتی قیر از طریق بندر چابهار صادر شده است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ویژگی های بندر چابهار، تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، تخفیفات قابل توجه در حقوق عوارض و هزینه های بندری و خطوط منظم کشتیرانی از مبدا چابهار موجب تسهیل صادارات کالاهای متنوع از طریق این بندر شده  است به طوریکه طی هفته گذشته محموله ۵۰ هزارتنی مواد معدنی تولیدی استان در بندر چابهار بارگیری و صادر شد.
شهدادی خاطرنشان کرد: وجود معادن غنی و کارخانه های تولید سیمان و کلینکر، ظرفیتهای صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی در استان و مسافت زمینی کوتاه فرصت مناسبی برای صادرات از طریق این بندر است.
وی افزود: با توجه به موقعیت ممتاز بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در بنادر منطقه،  صادرات از طریق بندر چابهار مهم ترین اولویت در سال جدید است.

مطالب رپورتاژ