معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: لزوم تسریع در تخلیه بنادر توسط تجار برای افزایش ظرفیت انبارها

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان مناسبی بار در بنادر کشور وجود دارد و تسریع بازرگانان در خروج بارهای خود از بنادر، تخلیه و بارگیری را سرعت خواهد بخشید.

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آخرین وضعیت بنادر ایران در بحث تخلیه و بارگیری اظهار داشت: خوشبختانه در بنادر کشور ظرفیت مناسبی وجود دارد.

افزایش میزان تخلیه و بارگیری

وی ادامه داد: در تخلیه و بارگیری کشتی‌ها و همچنین انتقال آن‌ها به مبادی مصرف مشکلی وجود ندارد. در این خصوص تنها امیدواریم کسانی که واردکننده کالاها هستند در امر تخلیه بارهای خود از بنادر تسریع به خرج دهند که این مساله به افزایش میزان تخلیه و بارگیری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تجار و بازرگانان بار خود را سریع تر خارج کنند

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد:‌ میزان مناسبی بار در بنادر وجود دارد و هرچه تخلیه این بارها بیشتر و سریع‌تر انجام گیرد انبارها آماده پذیرایی از بارهای جدید خواهند بود. به همین خاطر از تجار و بازرگانان درخواست‌مان این است که برای خروج کالای خود تسریع داشته باشند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص پیگیری و اولویت قرار دادن بحث اتصال ریل به بنادر در شمال و جنوب کشور و همچنین الحاق دو بندر کلانتری و بهشتی در چابهار جزو مناطق آزاد، تصریح کرد: الحاق این دو بندر به منطقه آزاد کمک می‌کند تا از مزیت‌های این مناطق بهره برده و حتی منطقه ویژه هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. این تاثیر در ارائه خدمات و تسهیل‌گیری به مشتریان و خرید تجهیزات است که از هزینه‌های گمرکی معاف هستند.

رقابت بیشتر تجار با اتصال شبکه ریلی به بنادر

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق درخصوص طرف‌های خارجی نیز می‌تواند موثر باشد، با اشاره به بحث اتصال ریل اظهار داشت: بدون شک اتصال شبکه ریلی به بنادر نقش بسزایی در قیمت تمام شده کالا خواهد داشت و تجار می‌توانند با یکدیگر رقابت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در این خصوص همان طور که در سفر مقام عالی وزارت به استان گیلان روی آن تاکید شد بحث اتصال ریل آستارا – آستارا در کشور آذربایجان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در مجموع این اتفاق در کنار راه آهنی که قرار است به بندر چابهار متصل شود، به رونق تجارت ایران خواهد انجامید.

مطالب رپورتاژ