معاون اول رییس جمهوری: فعالیت شبانه روزی بنادر، شرکت های کشتیرانی و راه آهن در تأمین کالاهای اساسی کشور

معاون اول رییس جمهوری گفت: بنادر، شرکت های کشتیرانی، راه آهن و جاده ها برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تولید تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز کادر درمانی کشور شبانه روز فعال بودند که باید قدردان آنها بود.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسحاق جهانگیری در جلسه با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی در بخشی از صحبت های خود، افزود: افزایش حمل و نقل کالا و مسافر می تواند باعث فعال شدن دیگر بنگاه های کوچک شود، خوشبختانه در عرصه ریلی و ساخت واگن که سال گذشته تعداد زیادی تحویل راه آهن کشور شد اقدامات ارزشمندی انجام شده است و باید با بخش صنعت تفاهم های لازم انجام شود تا این روند شتاب بیشتری گرفته و شاهد جهش تولید باشیم.

وی از نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران مقابله با کرونا تشکر کرد و گفت: بنادر، شرکت های کشتیرانی، راه آهن و جاده ها برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تولید تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز کادر درمانی کشور شبانه روز فعال بودند که باید قدردان آنها بود.

جهانگیری با بیان اینکه زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی از کرونا دچار خسارت های بسیاری شده اند، گفت: دولت برای کمک به معیشت طبقات ضعیف جامعه که به خاطر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به پویش در خانه ماندن متضرر شدند طرح های خوبی را به مرحله اجرا گذاشته است تا کسانی که زندگی شان از کار روز مزد می گذارد کمتر دچار آسیب شوند.

معاون اول رییس جمهور گفت: رانندگان کامیون‌ها مسئولیت حمل بار و جابجایی کالا را به خوبی انجام دادند و آمارهای ارائه شده از رشد بالای حمل و نقل کالاها در این ایام نشان دهنده میزان خدمت آنهاست که صمیمانه از آنها تشکر می کنم و انشاءالله در فرصت مناسب به نحو مطلوب از آنها تقدیر خواهد شد، آنها به عنوان سربازان گمنام و به صورت بی نشان خدمت کردند.

جهانگیری همچنین از متضرر شدن برخی مشاغل مانند رانندگان اتوبوس و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: رانندگان بین المللی که وظیفه ترانزیت کالا از کشور به کشورهای دیگر را نیز بر عهده داشتند دچار مشکلاتی مثل ماندن در آنسوی مرزها شدند که باید از تحمل و صبر همه آنها و مردم صمیمانه قدردانی کرد که داوطلبانه و آگاهانه به دستورالعمل های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کردند.

معاون اول رییس جمهور از تلاش مسئولان راه های کشور برای ترمیم و متصل بودن شبکه جاده ای کشور پس از بحران ها و موانع طبیعی ناشی از بارش برف و باران نیز قدردانی کرد و گفت: حتماً وزارت راه و شهرسازی باید به دنبال رفع مشکلات کسب و کارهای کوچک و خرد که زودتر در بحران ها دچار آسیب می شوند از روش هایی که دولت مشخص کرده استفاده کند.

وی اقدامات وزارت راه و شهرسازی در ساخت بزرگترین آزادراه های کشور، اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی و احداث بیمارستان ها و ساختمان هایی که در ایام کرونا در خدمت مردم بود را بسیار با ارزش خواند و بر طراحی مدل های اقتصادی برای استفاده از منابع بازار سرمایه به منظور توسعه این اقدامات تأکید کرد.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور وزیر راه و شهرسازی گزارشی از عملکرد آن وزارتخانه در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر توسط ناوگان جاده ای، ریلی و هوایی و دریایی کشور به منظور رفع نیازها و تأمین تجهیزات مورد نیاز بخش پزشکی به منظور مقابله با کرونا ارائه کرد.
در این جلسه همچنین از طریق ویدئو کنفرانس با استانداران هرمزگان و خوزستان و روسای سازمان بنادر شهید رجایی، بندر امام خمینی(ره) و بندر چابهار در خصوص میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر و نحوه ترخیص سریعتر این محموله ها گفت و گو شد.

مطالب رپورتاژ