معاون ناوگان مسافری راه آهن خبر داد: افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری

معاون ناوگان مسافری راه آهن از افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطارها خبر داد. 

به گزارش خبرنگار سایت خبری صنعت حمل و نقل، میرحسن موسوی امروز صبح در برنامه رادیویی از افزایش 20 درصدی بلیت قطار خبر داد و گفت: مقرر بود قیمت بلیت قطارهای مسافری تا دو برابر افزایش یابد اما پس از رایزنی های انجام شده با شرکت های مسافری ریلی توافق شد شرکت ها تا 40 درصد پیشنهاد قیمت داده شده را کاهش دهند و این امر انجام شد و به شورای عالی ترابری فرستاده شد و در 13 خرداد به تصویب شورا رسید. در شورای عالی ترابری با افزایش 20 درصد افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافربری موافقت شد و از اول تیرماه اجرا خواهد شد.

معاون مسافری شرکت راه آهن در خصوص قیمت بلیت در مسیرهای پرتردد همانند مشهد و اصفهان گفت:  بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری، افزایش قیمت بلیت قطار به طور متوسط ۲۰ درصد در نظر گرفته شده و شرکت‌های ریلی این اختیار را دارند که در مسیرهای مختلف و بر اساس میزان تقاضای سفر، میزان افزایش و کاهش قیمت بلیت‌ها را نزدیک به 20  درصد قیمت گذاری کنند و برای شرکت راه آهن ارسال کنند تا بررسی های لازم انجام شود و اگر افزایش قیمت‌ها منطقی باشد، با اجرای آن موافقت می شود.

موسوی در جواب این سوال که آیا افزایش قیمت بلیت قطار به دلیل ویروس کرونا بوده پاسخ داد: متاسفانه پس از شیوع ویروس کرونا و حذف سفرهای نوروزی و سفرهای غیر ضروری ، شرکت‌های ریلی در فروردین ماه بیش از ۹۵ درصد مسافران خود را از دست دادند در نتیجه حدود ۹۵ درصد درآمد خود را از دست دادند که در حال پیگیری ایجاد تسهیلات برای شرکت ها هستیم و افزایش قیمت بلیت ها هیچ ارتباطی با موضوع افزایش قیمت متوسط 20 درصدی شورای عالی ترابری ندارد.

موسوی در خصوص قیمت بلیت قزارهای حومه ای بیان کرد: قطارهای حومه‌ای از سال 1393 تا سال 1399 هیچ افزایش قیمتی نداشتیم، در سال 1399، شورای عالی ترابری قیمت‌ها را مصوب و به ما ابلاغ کردند.

به عنوان مثال در مسیرهای تهران- کرج- هشتگرد قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای از 1500 تومان به 2 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

در مسیر تبریز-تربیت معلم اذر شهر از هزار تومان به هزاروپانصدتومان افزایش یافته است.

مسیر اندیمشک -درود از چهارهزار تومان به شش هزار تومان افزایش یافته است.

مسیر تهران-پرند از هزارو پانصد تومان به دو هزار تومان افزایش یافته است.

معاون ناوگان مسافری راه آهن در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت‌های جدید قطارهای حومه‌ای، همچنان از سایر مدهای حمل و نقلی رایج در این مناطق، به مراتب پایین‌تر است، گفت: در سال گذشته حدود  هشت میلیون و سیصد هزار نفر در بخش حومه‌ای جابه جایی مسافر داشته‌ایم که حدود پنج میلیون و دویست تا سیصد هزار نفر آن در مسیرهای حومه‌ای تهران بوده است و بیشترین سفرها در مسیرهای تهران-پرند، تهران-کرج-هشتگرد بوده است.

مطالب رپورتاژ