ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر

ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر

از ابتدای سال آینده اعمال می شود:

ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر خبر داد.

حسن عبدالملکی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در بهبود شاخص‌های عملکردی بخش حمل و نقل به منظور افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور و به منظور تقویت نوسازی ناوگان و همچنین با توجه به تصویب قانون هوای پاک، طرح ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان فرسوده باری در دستورکار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال 97 صدور بارنامه برای ناوگان باری 50 سال و بالاتر ممنوع است، تصریح کرد: ناوگان فوق سنگین با وزن ناخالص(وزن وسیله نقلیه +وزن کالا )، بالای 96 تن در حال حاضر از این امر مستثنی است.

عبدالملکی گفت:در حال حاضر سازمان متبوع با استفاده از ماده (12)قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاءنظام مالی کشور 1394و با همکاری وزارت نفت برای نوسازی ناوگان فرسوده باری حمل ونقل جاده ای اقدام کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران  افزود: مالکان ناوگان مشمول می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان باری به نمایندگی های شرکت‌های تأمین‌کننده ناوگان باری(درحال حاضر شرکتهای مجتمع صنعتی ماموت ،سایپا دیزل ،آذهایتکس ،آریا دیزل ،زامیاد و داتیس فرا دیزل آریا ) مراجعه نمایند .

وی ادامه داد: حداکثر تسهیلات پرداختی 80% قیمت خودرو و تا سقف 320میلیون تومان می باشد و بازپرداخت آن با توجه به محصول انتخابی 5تا 7سال (عمدتا 5سال )و درج سود تسهیلات (سهم متقاضی )در حال حاضر 9%  است.

 

مطالب رپورتاژ