منطقه یک آزادراه تهران-شمال قطعاً در چند ماه آینده افتتاح می‌شود

محمد اسلامی در گفت‌وگویی که با خبرنگار پابگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داشت به تشریح سفر یک روزه خود به استان البرز و بازدید از پروژه‌های حمل‌ونقلی در حال اجرای این استان پرداخت.

اسلامی درباره آزادراه تهران-شمال گفت: در حال حاضر بیش از ۲۱۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و ‌همه جبهه‌های آن فعال است. تجهیزات اکثراً نصب شده است و کارهای باقی مانده تاسیساتی در حال انجام است و اکثر تدارکات آن را خوشبختانه پیش‌بینی شده است.

امیدواریم تا پایان شهریور عملیات باقی‌مانده را تمام کنیم و برای عملیات پشتیبان آن تصمیم‌گیری کنیم. منطقه یک آزادراه تهران شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود را قطعاً در چند ماه آینده افتتاح می‌کنیم و زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در تشریح بازدید یک روزه خود از پروژه‌های در حال اجرای استان البرز در خصوص آزادراه تهران-شمال گفت: پروژه آزادراه تهران-شمال مورد مطالبه مردم است، جاده‌ای است که به هر حال طول کشیده، ‌ اما کار بسیار بزرگی است و عملیات مهندسی خوبی روی آن انجام شده است.

در پروژه‌ای که از آن بازدید کردیم بیش از ۲۱۰۰ نفر مشغول به کار بودند و ‌همه جبهه‌های آن فعال بود. تجهیزات اکثراً نصب شده و کارهای باقی مانده تاسیساتی دارد که در حال انجام است و اکثر تدارکات آن مانند اقلامی که باید نصب شود، کابل‌هایی که باید کشیده شود و … خوشبختانه پیش‌بینی شده است. تمام جبهه‌های آن امروز فعال است و طبق زمان‌بندی باید این عملیات تا پایان شهریور خاتمه پیدا ‌کند.

اسلامی ادامه داد: یک‌سری عملیات‌های پشتیبان جاده مانند سیستم اورژانس، راهدارخانه، اتاق کنترل تونل‌ها همه در دست اقدام است. وجود اتاق کنترل برای تونل‌های به این دلیل  است که تونل‌های این آزادراه تونل‌های طویلی هستند و جزو اولین تونل‌های بزرگ کشور قلمداد می‌شوند. برخی از این تونل‌ها حدود ۵ کیلومتر طول دارند که سیستم‌های این تونل‌ها باید تست شود و همجنبن تست تاسیساتی آن انجام شود.

وی افزود: امروز با تغییر جدید بنیاد مستضغفان و حضور آقای فتاح در این جایگاه، باید با ایشان هم جلساتی داشته باشیم، چراکه این پروژه همکاری مشترکی بین دولت و بنیاد مستضعفان است تا انشاءالله بتوانیم برای روز افتتاح و تاریخ‌ آن تصمیم‌گیری و آن را اعلام کنیم. امیدواریم تا پایان شهریور عملیات باقی‌مانده را تمام کنیم و برای عملیات پشتیبان آن تصمیم‌گیری کنیم. منطقه یک آزادراه تهران شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود را قطعا در چند ماه آینده افتتاح می‌کنیم و زیر بار ترافیک می‌رود.

اسلامی با بیان اینکه همه جبهه‌های این پروژه الان فعال است، اظهار کرد: الان در قسمت‌هایی از این آزادراه مشغول نصب گاردریل و چراغ هایی روشنایی هستند و ‌در جای دیگر مشغول رنگ کردن تونل هستند و عملیات اجرایی آن در حال پیشرفت است. زمانی که این آزادراه تکمیل شد مردم یک آزادراه پیشرفته با تکنولوژی‌های روز را مشاهده خواهند کرد.

آزادراه تهران شمال یکی از افتخارات مهندسی کشور است. ۸ شرکت از بهترین شهرکت‌های عمرانی راهسازی کشور در آنجا کار می‌کنند. پل‌ها و تونل‌های بزرگ در این آزادراه کار شده است و اولین اتوبان بتونی کشور است. سیستم هوشمند هوشیار اطلاع‌رسانی دارد و انشاءالله مردم این تجهیزات را می‌بینند و از رانندگی در این آزادراه لذت می‌برند.

 

مطالب رپورتاژ