نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی در اسکله نفتی بندر شهید رجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در اسکله وی‍ژه حمل مواد نفتی در بندر شهید رجایی نصب شد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی، اظهار داشت: این دستگاه با استفاده از امواج الکترو مغناطیسی آلودگی نفتی را در محدوده دید سنسورهای خود رویت کرده و از طریق فرستنده های رادیویی به دستگاه گیرنده ارسال می کند.

وی گفت: پس از اطلاع کاربر و شناسایی  محل دقیق آلودگی، تیم های دریایی و اجرایی اقدامات پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از بسط و گسترش آلودگی به محیط های پیرامونی انجام می دهند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تعیین محل نمونه برداری از اهمیت بالایی جهت دستیابی به اطلاعات موثق برخوردار است تصریح کرد: پس از اجرای دقیق عملیات مکان یابی دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در محل نصب و بررسی ها در هر شرایط آب و هوایی و به صورت شبانه روزی انجام می گیرد.

به گفته عفیفی پور این دستگاه بطور آزمایشی در بخشی از اسکله نفتی بندر شهید رجایی نصب شده که با حصول اطمینان از آزمایش ها و صحت سنجی گزارشات در سایر اسکله ها و ترمینال های نفتی و محدوده آب شیرین کن نیز اجرا و قابل بهره برداری است.

شایان ذکر است، بندرشهید رجایی با ۳ پست اسکله فعال نفتی و بندر خلیج فارس بعنوان زون نفتی منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله فعالیت نموده، همچنین به دلیل گستردگی فعالیت های نفتی در این بندر و جلوگیری از اثرات مخرب زیست محیطی و تاثیر آن بر اکوسیستم آبی، دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی برای اولین بار در سطح بنادر ایران در بندر شهید رجایی نصب شده است.

مطالب رپورتاژ