نقش جریان آزاد اطلاعات درافزایش ایمنی وبهره وری

 وزیر راه وشهرسازی در مراسم تودیع ومعارفه رییس سازمان راهداری تشریح کرد:

نقش جریان آزاد اطلاعات درافزایش ایمنی وبهره وری

مراسم تودیع ومعارفه رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با حضور وزیر راه وشهرسازی و جمع کثیری از مدیران حوزه راه کشور در ساختمان اصلی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور برگزار شد. دراین مراسم از تلاش های داوود کشاورزیان ریاست پیشین سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور تقدیر وتشکر شد و به جای وی عبدالهاشم حسن نیا به عنوان ریاست جدید سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور منصوب شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت حمل ونقل عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به اینکه به عقیده من موقعیتی در ایران فرارسیده است تا بین مدیریت سیاسی و حرفه‌ای تفکیک قائل شویم گفت: باید بپذیریم که سازمان‌ها و نهاد‌ها به‌صورت حرفه‌ای مدیریت شوند  وهمچنین یک فضای کار جمعی در مدیریت حمل‌ونقل که دربرگیرنده دستگاه‌های مختلف است را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مرز مدیریت سیاسی در کشور معلوم نیست، افزود: آیا تمام مدیران باید جابه‌جا شوند؟ یا اینکه قبول کنیم برخی سمت‌ها در داخل حرفه بر اساس صلاحیت‌ها منصوب شوند؟ که درنتیجه آن کادر تخصصی سازمان های مختلف این امید را داشته باشند که می‌توانند به بالاترین سمت‌های حرفه‌ای دست پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آرزو می‌کنم در سطح دولت نیز کادر سیاسی محدود باشد و کادر حرفه‌ای به کادر باثباتی تبدیل شود و تغییر نکند همانند کشور ایتالیا که برخلاف تغییر دولت‌ها، تغییرات در سطح وزیر و چند عضو سیاسی صورت می‌گیرد، اما بخش کار خود را انجام می‌دهد.

آخوندی به نقش جریان آزاد اطلاعات در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: اطلاعات در دستگاه‌های باز همه را به یکدیگر مرتبط می‌کند از این رو باید به سمت جریان آزاد اطلاعات حرکت کنیم و امیدوارم این اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر نصب و راه‌اندازی ۲ هزار دوربین ثبت تخلف عبور و مرور، دستگاه‌های توزین برخط و ایجاد استارتاپ جدید که در تاریخ آن کم‌نظیر است ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به عبدالهاشم حسن نیا رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون خود بر ۲ نکته تأکید کرد و افزود: اصل دسترسی آزاد اطلاعات به‌عنوان اصلی‌ترین عامل افزایش ایمنی، بهره‌وری و مبارزه با فساد مقاومت در برابر رانت محسوب می‌شود و راهکار آن نیز هوشمند کردن سیستم‌ها است که امیدوارم این راه با سرعت بیشتری پیش برود.

 

احمدرضا صباغی

خبرنگار صنعت حمل ونقل

خبرنگار صنعت حمل ونقل

مطالب رپورتاژ