نوسازی ناوگان آسمان با هواپیماهای میتسوبیشی

Aseman Airlines

اخبار نوسازی و خرید ناوگان هوایی کشور این روزها در صدر اخبار رسانه‎های مختلف قرار گرفته است. به گزارش روابط عمومی وزارت راه‌وشهرسازی، قائم مقام وزیر راه نیز خبر از مذاکره با کشور ژاپن برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای MRG داد و عنوان کرد: برای اقتصادی کردن بیش از ۶۰ فرودگاه کوچک به چیزی بیش از ۲۰ فروند هواپیما نیازمندیم و بر همین اساس مذاکرات با ATR فرانسه برای خرید تعداد بیشتری از هواپیماهای کوچک به‌صورت هم‌زمان ادامه دارد.
 

اصغر فخریه کاشان با اشاره به نیاز کشور به هواپیماهای کوچک گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی این است که ناوگان هوایی کشور را بازسازی کند، فارغ از این‌که مالک این ناوگان دولت و یا بخش خصوصی باشد.

وی درباره علت انتخاب این هواپیماها برای هواپیمایی آسمان، توضیح داد: هواپیماهای MRG میتسوبیشی هواپیمای کوچک با ظرفیت حداکثر صدنفره هستند و با توجه به این‌که هواپیمایی آسمان معمولاً پروازهای داخلی و استانی انجام می‌دهد، گزینه مناسبی برای این شرکت هواپیمایی است.
وی با بیان این‌که نحوه خرید ۲۰ فروند هواپیما در قالب فاینانس یا اجاره به‌شرط تملیک است، توضیح داد: ژاپنی‌ها هم قول داده‌اند در همین قالب درخواست ما را بررسی کنند تا در ماه دسامبر و با تشکیل  دومین کارگروه مشترک دو کشور در تهران، مذاکرات ادامه پیدا کند.

مطالب رپورتاژ