هوشمند‌سازی اقتصاد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گردهمایی سراسری مدیران وزارت اقتصاد و سازمان‌های وابسته این وزارتخانه با تاکید بر الکترونیکی کردن امور در همه حوزه‌ها به عنوان فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای هوشمند‌سازی اقتصاد را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: الکترونیکی شدن فرآیندها، باعث حذف ارتباط رودر رو و مستقیم میان کارکنان سازمان و ارباب‌رجوع و در نتیجه کاهش فساد و هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های وزارت اقتصاد تصریح کرد: وزارت اقتصاد با بکارگیری این ظرفیت‌ها می‌تواند اهرم یک تحول بزرگ در حوزه اقتصاد باشد.

وزیر اقتصاد اولین ضرورت تحقق این موضوع را افزایش توانمندی‌های علمی و فنی مدیران عنوان کرد و افزود: مدیران استانی وزارت اقتصاد ضمن داشتن دانش، تحلیل و اشراف به موضوعات حوزه وظیفه‌ای این وزارتخانه، باید با عملکرد خود، نشان‌دهنده رویکرد و چهره اصلی وزارت اقتصاد به عنوان متولی مالیات، گمرک، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و تامین مالی تولید در استان‌ها باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازار سرمایه با تاکید بر نقش و جایگاه بورس به عنوان متولی یکی از ارکان نظام مالی کشور گفت: تقویت جایگاه بورس می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر کارکرد آن در تامین مالی حوزه تولید شود.

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه منظور از سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی و رفع موانع تولید است، تصریح کرد: متولی سرمایه‌گذاری در استان‌ها، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است و یکی از کارکردها و ویژگی‌های سرمایه‌گذاری خارجی، انتقال فنآوری و سبک‌های مدیریتی است.

مطالب رپورتاژ