ورود اسنپ به حمل‌ونقل برون‌شهری غیرقانونی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران اپلیکیشن اسنپ احضار شده و ممنوعیت جابجایی مسافر بین شهری به آنها ابلاغ شد.

وی افزود: به اعتقاد من انتظاراتی که این طرح ایجاد می کند، افزایش ایمنی، ارتقاء کیفیت خدمات و ارزیابی مداوم این کیفیت است که هر سه این موارد به مدیریت حمل و نقل بر می گردد.

وی در باره گلایه مندی شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر از ورود برخی اپلیکیشن های جابجایی مسافرهای درون شهری مانند  اسنپ به بحث حمل و نقل مسافر بین شهری گفت: بلافاصله پس از اطلاع یافتن از اینکه برخی از این اپلیکیشن ها چنین کاری انجام می دهند به واحد حقوقی سازمان راهداری دستور دادم تا جلوی این موضوع گرفته شود و اعلام کردم که هر کس می خواهد وارد حمل و نقل عمومی شود باید خودروی دارای پلاک («ع» -عمومی) باشد. پس از آن مسئولان شرکت اسنپ احضار شده و ممنوعیت این کار به آنها اطلاع داده شد و قرار شد اسنپ رفت و آمد برون شهری را از اپلیکیشن خود حذف کند. ادامه این موضوع به صلاح کشور نیست.

کشاورزیان خاطرنشان کرد:  اپلیکیشن های حمل و نقل مسافری قرار است سهمیه خودروهای شخصی مازاد و تک نفره را جذب کند تا حمل و نقل های شهری غیر ضروری کاهش یابد اما اگر بخواهند حمل و نقل عمومی را هم به خود جذب کنند این  اقدام غیرقانونی است. پیگیری این قضیه جزء سیاست های سازمان راهداری خواهد بود.

مطالب رپورتاژ