در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت: عزم همه جانبه برای افتتاح باشکوه منطقه یک آزادراه تهران-شمال

نشست هم ‌اندیشی و هماهنگی منطقه یک آزادراه تهران-شمال به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و همگان نسبت به افتتاح هرچه باشکوه تر منطقه یک آزادراه تهران-شمال اعلام آمادگی کردند.

نشست هم ‌اندیشی و هماهنگی منطقه یک آزادراه تهران-شمال

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه  و  شهرسازی، نشست هم ‌اندیشی و هماهنگی منطقه یک آزادراه تهران-شمال به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، استان‌داران تهران و البرز، رئیس پلیس راه راهور ناجا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل دستگاه‌های دست‌اندر کار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال برگزار شد.

همکاری همه جانبه برای افتتاح هرچه باشکوه تر منطقه یک آزادراه تهران-شمال

در این نشست روسای دستگاه‌های حاضر در این نشست نسبت به همکاری همه جانبه برای افتتاح هرچه باشکوه تر منطقه یک آزادراه تهران-شمال اعلام آمادگی کردند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از نحوه تعامل سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره شاهد برقراری سطح بالایی از تعاملات میان وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

 وی تاکید کرد: منطقه یک آزادراه تهران-شمال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابر‌این با اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق به مردم، باید جلوی سیاه‌نمایی این اثر مهندسی که با دستان توانمند مهندسان و کارکنان این مرز و بوم ساخته شده است را گرفت.

سیستم پرداخت عوارض در منطقه یک آزادراه تهران-شمال

در این جلسه مقرر شد، سیستم پرداخت عوارض در منطقه یک آزادراه تهران-شمال به صورت الکترونیکی و بر اساس پیمایش باشد و در صورتی که مردم طبق اعلام قبلی در ساعت‌های مشخص شده اقدام به تردد کنند، از تخفیف برخوردار شوند.

همچنین مقرر شد؛ اپلیکیشن تلفن همراه طراحی شده برای آزادراه تهران-شمال از طریق سامانه جامع 141 نیز در دسترس عموم قرار گیرد تا مردم بتوانند با استفاده از این اپلیکیشن از آخرین وضعیت ترافیکی، جوی و اطلاعات مورد نیاز دیگر در این آزادراه مطلع شوند.

ایجاد پوشش قوی رادیویی و برقراری موج FM در طول منطقه یک آزادراه تهران-شمال

شرکت زیرساخت ارتباطات و  سازمان صدا و سیما نیز موظف به ایجاد پوشش قوی رادیویی و برقراری موج FM در طول منطقه یک آزادراه تهران-شمال شدند.

همچنین وزارت نیرو نسبت به تامین و اتصال برق اضطراری برای تونل‌ها و سایر بخش‌های مورد نیاز این آزادراه مساعدت کرد.

 سید قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و هماهنگی افتتاحیه منطقه آزادراه تهران-شمال انتخاب شد و طرح پیشنهادی اطلاع‌رسانی به تصویب اعضا رسید.

عبور عمومی و بازگشایی موقت به مدت یک هفته آزادراه تهران-شمال

سر انجام مقرر شد، منطقه یک آزادراه تهران-شمال پس از انجام تست‌های نهایی و اخذ تایید‌یه‌ها برای عبور عمومی یک هفته به صورت موقت بازگشایی شود.

اقدامات انجام شده بر روی آزادراه تهران-شمال در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

در ادامه این نشست پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان نیز خاطرنشان کرد: بخش اعظم اقدامات انجام شده بر روی آزادراه تهران-شمال در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است و با توجه به عنایت ویژه دولت،این ابر پروژه عمرانی هیچگاه از نظر مالی با مشکل مواجه نبوده است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان نیز ساخت آزادراه تهران-شمال را در اولویت قرار داده است و بر این باور هستیم تا منطقه یک آزادراه تهران-شمال که ارزش ریالی روز آن معادل 10 هزار میلیارد تومان است به نام امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی افتتاح شود و مردم ترددی ایمن و مطمئن در این آزادراه داشته باشند.

مطالب رپورتاژ