وزیر راه و شهرسازی در بازدید از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال: قطعه دوم مسیر رفت آزادراه تهران-شمال تا پایان بهار ۱۴۰۰ آماده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه به‌همراه معاون اول رییس‌جمهور از قطعه دوم آزادراه تهران-شمال بازدید کرد.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه دوم تیرماه به همراه محمدباقر نوبخت، معاون اول رییس‌جمهور از قطعه دوم آزادراه تهران_شمال بازدید کرد.

اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: این قول را به  مردم می‌دهیم که قطعه دوم مسیر رفت آزادراه تهران-شمال را تا پایان بهار سال ۱۴۰۰ تکمیل و برای استفاده مردم آماده کنیم.

او افزود: تونل البرز بلندترین تونل کشور به طول ۶/۵ کیلومتر است که باعث کاهش زمان  سفر  می‌‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود :در شرایط سخت تحریم با حمایت دولت و کمک مهندسان و شرکت‌هایی که با ما همکار هستند، مسیر را به‌عنوان یک هدیه به مردم تقدیم کنیم و هم‌زمان تا ۵ سال آینده این بزرگراه به‌طور کامل تکمیل شود.

اسلامی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد هزینه‌ ساخت این قطعه را بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد دیگر را دولت تامین می‌کند، بیان کرد: برآورد ما این است که حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کار باقی‌مانده برای ساخت باند رفت داریم و  تلاش داریم با کمک بنیاد مستضعفان این وعده را محقق کنیم و با این اقدام گام دیگری برای توسعه زیرساخت‌های کشور برداریم.

او با اشاره به اینکه حجم عملیات بسیار گسترده است، تصریح کرد: شرایط برای کار دشوار است و در نظر داریم با سه شیفته کردن کار ساخت را تسریع کنیم. همچنین در نظر داریم که لجستیک پروژه را زودتر انجام دهیم. یعنی کار  خرید و تدارکات را سریع‌تر انجام دهیم.نقاط بحرانی زیادی داریم اما با این وجود چالشی وجود ندارد و تلاش داریم از منابع و زمان به بهترین نحو استفاده کنیم.

او در پاسخ به این که آیا خارجی‌ها در تامین مالی پروژه حضور دارند،گفت:در گذشته خارجی ها حضور داشتند اما اکنون نه.

مطالب رپورتاژ